Å åå å det ligger i luften

Våren är på väg! Man känner det i luften, man ser det på människorna man möter, man ser det på valet av blommor i affärerna, men man märker det framför allt på vädret. Igår var det underbart ute. Plusgrader, solsken och tö.
Sakta men säkert smälter snön bort, och under gömmer sig gatan med härligt mycket grus. (en och en annan bajskorv också från alla hundägare som bara skiter i att ta upp hundens bajs, vilket tycker jag är äckligt och idiotiskt!)

Idag började förberedelserna för Eddies 1-års kalas som kommer vara i dagarna 3. Ja vi har väldigt stor släkt, dessutom har jag skilda föräldrar som inte ses, och sen har vi ju våra närmaste vänner och lekkamrater till barnen. Så nu är det bakning och matlagning på högsta nivå.
Efter helgen, och när kalaset är över ska man börja tänka på barn nr.2 som ska ha sitt första barnkalas i år. Hur lägger man upp det, vad gör man med kidsen?

När allt kalasande är över vill jag verkligen satsa på att få i ordning den där hallen som bara är bedrövlig. Det kommer komma en helg då jag ska åka till Sthlm, vore ju kanoners om hallen stod färdig när jag kom hem. =)
Eller..nä, jag måste nog vara med att bossa lite, så det inte blir liv i luckan och utanför ramen på det jag tänkt mig.

Hur ser era vårplaner ut?


Kommentarer
Postat av: madeleine Hanson

Ska ni också ha kalas hela helgen.. Vi med i dagarna tre de blir ju så när man har skilda föräldrar. Hoppas allt är bra med er annars förutom alla små sjuklingar. Vilket datum fyller Eddie? Lucas fyller två nu den 14 mars. Nu ska jag baka bullar. ka till i helgen.



Kram Madeleine

2010-03-11 @ 09:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0