Söndag-dagen innan.

Söndag.
Jag kan tycka att det ska vara lite som förr på söndagar. Alla affärer kan vara stängda och man ska ha söndagen som en "vilodag." En dag att hämta energi till kommande arbetsvecka. En dag då man inte gör särskilt mycket utan mest går ner i varv.
Söndagar hos familjen kaos (alltså oss), brukar tyvärr gå till att jobba. Idag är det min tur. Jag jobbar visserligen kväll, men ändå.
Den här söndagen är annat än en vanlig söndag. Idag är det ju faktiskt Nationaldagen. Vi brukar fira den genom att ha kals hemma hos min farmor eftersom hon fyller år idag, men i år är de på kusten och eftersom jag jobbar så hinner vi inte åka dit. Synd.
Idag är det också söndagen, dagen innan..Dagen innan vadå tänker ni!? Jo dagen innan kaoset går loss. Imorgon är det projekt sovrum som står i fokus den kommande veckan. (veckorna?) Alla grejjer ska ut, vi får sova några nätter på våra madrasser uppe i hallen, väggar ska slipas, tapet ska upp, panel ska upp och sen målas. Det kommer vara kläder och annat all over the house! Men  jag känner ändå...ÄNTLIGEN. Ska bli så skönt att inte sova i ett rum som luktar papperstapet och instängt.

Innan jag ska börja baka till dagens fikastund ska jag gå ut och sno lite syrener i en buske precis vid lekplatsen. Våra blommar ju inte. =(
Vad gör ni den här söndagen? Vad är det dagen innan för er?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Dagen innan dagen då jag började avsky min skrivare............ Still very knäpp....



Igår åt vi tårta. Godis tårta med en massa sverigeflaggor=)

2010-06-07 @ 23:22:58
URL: http://emeliepernille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0