Å så kom den.

Jag är tillbaka! Vi har legat deckade hela familjen i den årliga magsjukan. Jorå. Den inträffade exakt på samma helg som förra året, när Joel fyller år.
Det började i fredags. Vi var hemma hos Henrik och Helena och bara slappade i soffan efter att ha proppat i oss en massa godsaker. Henrik ställer fram en skål med ostbågar och jag och Helena rynkar på näsan och får kväljningar.

-"åååå ta bort skiten de luktar kräks, säger jag."
- "Ja de gör det faktiskt, instämmer Helena."

Så kom vi in på kräks och hur äckligt det är med magsjuka. Vi skulle börja dra oss hemåt, och innan jag går in till Noah som ligger och sover i Henriks och Helenas säng säger jag skämtsamt;

- "Hahaha..och Noah kanske spyr i eran säng."

Och vad tror ni han gjorde? Jorå, här badade den nybäddade sängen i några sköna spyor. Jag började skratta för på ett sätt var det så komiskt. Förra året, precis samma helg hade magsjukan slått till när Henrik och Helena var hemma hos oss, och Noah hade vaknat och spytt ner hela sängen.
Bilen klarade sig inte på väg hem.
Sov på Noahs golv fredagnatt.
Jobbade lördag. Kommer hem till Joel som fyller år. Kalaset är inställt. Prutten har precis lagt en kaskadspya i vardagsrummet på den nymålade väggen. Spagetthi och köttfärssås. Jorå, lätt att få bort eller?
Ååå stora sucken.
Sedan brjar Joel spy, och sen skiter jag ner mig i princip. Så det vart ju en jävligt rolig helg. Tvättmaskinen har gått på högvarv. Dammsugaren gick sönder.
Och vi lyckades ju såklart smitta Helena och deras lilla Harry, precis som förra året.
Berätta om er helg, vad har ni gjort?

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh nej!!!

Fy, finns faktiskt ingen sjuka som är omständigare än magsjuka!!!

All tvätt och sanering av golv, sängar, väggar och toaletter!!! Är man dessutom sjuk mitt i allt blir det INTE lättare!!! suck



Hoppas verkligen att ni snart kryar på er!!!



Kram!

2010-01-18 @ 15:55:43
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Emma G

Åh jag lider med er! Det är väl det värsta man kan få! Man är ju verkligen helt utslagen efteråt! Hoppas ni mår bra nu!

Kram kram

2010-01-18 @ 20:17:30
Postat av: Helena

Hejsan!

Man kan ju bara skratta åt ditt inlägg! Det är ju så komiskt att vi precis hade suttit och snackat om hur hemskt det är med magsjuka!!

Men vi är på bättringsvägen nu!!

Börjar undra om det är en sån här kur man ska ta en gång om året för att hålla kroppen i form....skojja bara, det är det inte värt!!

Hoppas att ni mår bättre allihopa och så ses vi väl snart nån gång, gärna utan att vi avslutar med en spya!!

Kramar

2010-01-19 @ 10:38:02
Postat av: Emma G

Ett tips till resten av världen är alltså att inte umgås med er runt joels födelsedag...eller?

2010-01-19 @ 23:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0