Hahaha

Hahaha ibland så måste man bara göra jobbigt till något ironiskt. Som det här:

- Noah fick igår pencellin och kortisonsalva som han ska ta 3 ggr/dagen. Vi får tvinga han, det smakar skit!!

- Jag vaknade i morses och är superförkyld och med ont i halsen. Orkade inte gå till Vc.

. Eddie har nu också fått ögoninflammtion. Och hur förklarar man för en 11 månaders pojke att man inte får gnugga sig i ögonen?

Jag ska i alla fall gå och jobba i den är skiten snart. Såg igår att föräldradagarna börjar tryta, så de e bara att se glad ut och gå till jobbet oavsett om man e dålig.

Hur går de för resten av Sverige? Är inte ni sjuka nå´t?

Kommentarer
Postat av: Lena

Fy tusan vad tråkigt för er att vara sjuka hela tiden!!! =(

Själv håller vi oss väldigt friska, peppar, peppar!!! Hoppas det håller i sig!



Tuva-Li tycker nog, tror jag, att det är både positivt och negativt med brorsan.

Det är mysigt med en bebis, och en ny familjemedlem. Det visar hon mot honom genom att stoppa in nappen när han är ledsen, klappa honom fint på huvudet, vill gärna håla i honom och ska vara med när vi byter blöja eller klär på/av honom.

Men det negativa är all tid som han tar från mig och henne som hon är van med och jag har ju dessutom mått så dåligt i och med spinalhuvudvärken (som äntligen börjar ge sig) så jag har knappt orkat med nåt! Hon är också pappas tjej så så fort Magnus håller honom ska hon klänga och hänga och ger inte dem nåt utrymme. Så jag får försöka "lura" bort henne från dom genom att spela spel eller nåt sånt! =)

Men jag måste säga att än så länge så funkar allt betydligt bättre än jag trodde det skulle göra! =)



Hon har varit hemma från förskolan hela tiden nu. Magnus börjar jobba på måndag och jag ska fortsätta ha henne hemma ett par veckor till tänkte jag. Men vi ska gå till förskolan och hälsa på lite nån dag dels för att hon ska få visa upp brorsan (Utomhus!) och dels för att förbereda henne på att hon ska komma tillbaka dit snart! Så är min tanke sedan får vi se om det funkar...skrattar



Håller tummar och tår för att ni ska bli friska NU!!!

Kram på dig, håll ut, det finns en friskare sida av detta!!!

2010-02-11 @ 20:32:55
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0