Nostalgi

När jag var och handlade förut var det en liten tjej som drog i sin mamma och sa att hon ville ha ett Polly pocket.
Ååå Polly pocket, vem kommer ihåg det? Jag hade precis ett sån´t här rosa hjärta, som jag älskade. Man gjorde ju inte så mycket med det, flyttade runt lite saker, men det var med bland mina bästa saker jag hade som barn.
Förutom Polly Pocket älskade jag barbie, såna där små troll som dom säljer på Åhléns och turtels. Jag var grymt kär i han med lila band runt ögonen...hahah..kär i en tecknad turtels, och som för övrigt såg precis likadan ut som de andra tre. Hahaha..
Vad hade ni för favoritsaker?


Bild lånad från http://http://cgi.ebay.com.my/Vintage-Polly-pocket-bluebird-1994-house-amusement-park_W0QQitemZ400064533116QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item5d25b4527c&_trksid=p4634.c0.m14

Kommentarer
Postat av: Emma G

Polly pocket, my little pony men framför allt Barbie!! Fast jag tyckte mest om Cindy, barbie var en gammal tant... Min mamma jobbade i leksaksaffär när jag var liten så jag hade en del.. Jag lekte faktiskt mycket med LEGO oxå, älskade att bygga hela städer. Kanske därför jag tycker om spel som sims idag.



Vad ska ni göra imorgon på förmiddagen?? Ses kanske?? Jag är ledig.



Kram

2009-10-20 @ 20:37:04
Postat av: Emelie

My little pony och "skogsfamiljer" vad allra bäst när jag var i dagisålderna. På lågstadiet var det Polly Pocket, manicklar och Barbie.



Katten bet mig för att jag tog den på bar gärning bajsandes framför min trapp(igår körde vi barnvagnen i skiten o fick med oss hälften in...).

Skulle kolla vad det stod på halsbandet så jag visste vilken granne som skulle få komma o skrubba bajs, men det stod inget på halsbandet o då visste jag inte vad jag skulle göra med katten.

Tillslut kom jag på att jag inte kunde sitta med den i knäet, för då skulle den tro att vi var polare o vara här jhela tiden, så jag bestämde mig för att bära den i nackskinnet av gården och då blev jag biten.

Skyll mig själv va?

Det står 2-1 till katten... =)

2009-10-21 @ 09:53:43
URL: http://emeliepernille.blogg.se/
Postat av: sofia h

2009-10-21 @ 20:27:04
Postat av: Anonym

Jag lekte typ bara med bilar! Var en riktig liten pojk flicka jag =)

2009-10-21 @ 20:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0