Svininfluensa

Jag hade rätt. Idag är mina små killar alldeles tokförkylda. Eddie har varit vaken halva natten och inte kunnat andats nästan eftersom han vart så tät. Och jag hade inga riktiga näsdroppar hemma till han. =( Dåliga mamma!
Men nu kunde svärmor komma förbi en sväng, så då köpte jag allt från förkylningshyllan på Apoteket.
Jaha..ska man invänta svininfluensan nu då eller?
Alltså..jag blir så tokig på denna omtalade "sjukdom", "smitta" eller vad faen det nu är. Skrämmer tv och tidningar upp oss i onödan? Hur orolig ska man vara? Så vitt jag förstått så finns det inga drabbade barn utan bara unga vuxna. Och vad betyder det? De som borde få skiten är ju egentligen barnen. Så mycket bakterier de delar med andra, speciellt på dagis.
Det kan ju onäkligen vara en värre vanlig förkylning tycker jag, det dör man väl inte av? Vad är det som gör att man inte orkar andas?
Kommer ihåg hur rädd man var för Sars elle va det hette för många år sen, vad hände med det? Finns det kvar?
Näe, ska man låsa in sig tills skiten har nått sin kulmen, eller ska man härja fritt och inte vara så nojjig? Vad tycker ni?

Vi har en återförsäljare på jobbet som drabbats och han sitter nu i karantän. Vad pågår egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0