Jävla helvetes dag

Jävla piss! Dagen som började så bra, med all energi och posetivitet. Allt är bortblåst-igen. Här sitter jag med gråten i halsen och bara vill skrika rätt ut;
-" Föööööör i hhhhhhhhhhhhelveeeeeeeeeeete guuuuuuuuuud, varför vill du mig/oss så illa?"

Nä, ingen har dött, såhär är det;
Cyklade glatt till stan, typ 7 km dit! *duktiga jag* Började lektionen och den handlade om celler och celldelning..bla bla bla... Vi hamnade på DNA och hur cellerna påverkar DNA om de delar sig..bla bla bla...kommer in på CANCER. Vilket fångade min uppmärksamhet  extra mycket, eftersom min mamma är sedan många år tillbaka sjuk i just det. (käpe till mamma jag har) Lärare säger;

-" Ja, alltså cancer är ju ärfligt. (jag vet!) Cancer uppkommer ju från DNA som har samma gener som föräldrar, morföräldrar osv. (jag vet!)
Alla som bär på den genen för den vidare och nästkommande kan räkna med att få cancer. (?)
Här i västsverige så finns det en speciell cancersort som drabbar kvinnor över 30. Och detta gäller bröst, äggstockar, livmoder."
????????????????????????????????????????????????????

Jag;
-"Va? Vadå så den som har typ en föräldrer som bär på den här genen (alltså som min mamma har), ska räkna med att få cancer?".

Lärarens svar;
-"ja. Det är bevisat att så är fallet."
?????????????????????????????????????????????

Jag cyklade hem och kunde inte tänka på annat än att jag snart kommer ha cancer. När jag kliver av cykeln slits mitt nya halsband itu. Jag hyperventilerar. Johanna gråt inte, johanna gråt inte.
När jag kommer innanför dörren ser jag telefonräkningen. Aldrig förr har den varit på så mycket.. Nya IKEA katalogen ligger bredvid och jag kan inte ens känna en liten gnutta lycka över att få bläddra i den.
Cancer och utan pengar-vilken jävla bra kombination!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!!

Jag var här och läste för fleeeera dagar sen, men så vart det problem att kommentera o så dröjde det tills nu.... =)



Jag vet precis hur det känns.

I vår familj har vi ärftliga hjärnblödningar, inte alls kul.

Det känns som man har en tickande bomb i huvudet.



Skickar en S T O R kram till dig!!!!!!

2009-08-21 @ 18:12:47
URL: http://emeliepernille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0