Mjuk kola med mjölkchokladmousse

Igårkväll hade vi finbesök och jag passade på att testa en nya efterätt. Här kommer receptet.

Mjuk kola med mjölkchokladmousse

Kola

1 dl socker
1 dl ljus sirap
1½ dl grädde
2 tsk kakao

1. Blanda alla ingredienser och koka samman på låg värme i 10-15 min. Häll upp i 4 portionsskålar och låt stelna minst 2 timmar i kylskåpet.

Mjölkchokladmousse

150 g mjölkchoklad
2 dl vispgrädde
2 äggulor

1. Smält chokladen i vattenbad. Vispa grädden hårt.

2. Rör ner äggulorna i grädden Rör sist i chokladen. Låt stelna i kyl i minst 1 timme.

Spritsa på moussen på kolasmeten och toppa med en bit choklad/kokos eller rostade nötter.


Fin prickig bricka från Åhléns.
Vita skålar från Gräddelin.


Kommentarer
Postat av: Sara

Mums, en efterrätt i min smak. Ska vi flytta ihop? ;-)

2011-03-20 @ 13:25:20
URL: http://www.sarasdelikatesser.blospot.com
Postat av: MamaM

åh vad du bakar mycket gott!

har du något bra tips på goda saker att ha på en brunch? jag ska bjuda familjen på det på söndag och är helt tom på inspiration =(

kramis

2011-03-21 @ 22:04:01
URL: http://mamams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0