Presentation

*harkel*
Jag, Maria Johanna Mc Donald, föddes efters 36 timmars värkearbete av min mor, en hösdag för 27 år sedan.

Nä, men ska jag verkligen börja så? Jag tycker det är svårt med presentationer... Nytt försök...

Hej allihopa som läser detta där ute.
Nä, va fan...

Jag är lite av en perfektionist. Kan hända att jag fått det av mor min. När jag gör något gör jag det ordentligt. Det är allt eller inget med mig. På gott och på ont. Jag kan vara som en våldsam höststorm som yr fram, drar upp rötter och rycker tag i det som gör ont. Men jag kan likaså vara en ljum sommarvind som smeker en kind och försöker få andra att må bra.
Jag är mig själv. Jag försöker vara så ärlig som det går mot alla i min omgivning och det kan lätt hända att jag trampar på tårna. Men jag vill inte vara en vän som ljuger eller drar en lögn för min vän, bara för det är något hon vill höra. Det är inte vänskap tycker jag.
Den jag inte är så ärlig mot är väl mig själv. Jag sätter sällan mig själv främst och ljuger för mig själv för att jag ska försöka må bra. Bara alla andra är glada så...

 Har sedan barnsben tyckt att färg, form, foto och inredning varit riktigt intressant. Jag kommer själv ihåg när jag fck eget rum, hur jag fick inreda det som jag ville och kan se mig själv vrida och vända på krukor för första gången.
Intresset håller i och har bara växt sig starkare med åren. Jag vill inte försöka få mitt hem att se ut som en inredningstidning. Jag vill få det se ut på mitt sätt, som jag/vi vill. Mest jag. (ärlighet)

Jag har också alltid haft intresset för böcker, tidningar, artiklar, debatter, krönikor, dikter, poesi m.m. Intresset finns kvar, men inte tiden och då prioriterar jag inredning före skrivandet. En dag hoppas jag ändå på att få skriva en bok. Jag tror jag hade blivit en bra författare. (ärlighet)

Något jag alltid drömt om är att tidigt bilda familj. Min första graviditet var inte planerad, men väldigt välkommen. Idag har jag en jättefin familj och just nu finns det inte i våra tankar att utöka den ytterligare. (ärlighet?)

Vi drömmer om ett hus.

Som vän är jag omtänksam, ett stöd och du kan räkna med att jag är där till 100%. Jag är glad att jag har få nära vänner som jag kan prata med om allt.

Som mamma är jag bestämd, har tydliga regler och struntar i hur andra föräldrar gör. Jag vet vad som är bäst för mina barn. Jag är som bäst mamma när Joel låter mig få egentid, för att hämta andan och kraft. Jag tycker om att läsa för barnen, gå in i deras lekar..ex leka tjuv och polis, leka fik...än att bara etc leka med bilar.
Jag älskar mina barn mer än allt annat. De är allt för mig.

Som Johanna är jag huslig, pysslig, ordningsam, ett flummo som lattjar runt, jag dansar gärna hemma, lyssnar på en bra skiva och sjunger med. Jag har nära till skratt. Bestämd. Jag ÄLSKAR att baka, det är en stor passion och avslappning. Detta intresse ska utvecklas inom kort.
Jag börjar någonstans där inuti mig, trivas med den jag är.

Som sambo är jag..ja hur är jag? Bestämd. Rak. Fruktansvärt ärlig. Rolig.

Jag tycker livet ska vara härligt att leva. Att man ska våga lite mer och kasta sig ut i det okända. Och att man ska vårda det man tycker mycket om.

A piece of me..

Kommentarer
Postat av: Helena

Bra skrivet :)

2011-01-20 @ 11:42:50
URL: http://frokenhelena.blogg.se/
Postat av: Lena

Underbara, fina människa!



Läser och inser att vi har ganska många likheter, spännande!!! =)



Kram fina fröken!

2011-01-20 @ 18:33:27
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0