Sofias söta

Det här är det godaste cheescake jag någonsin ätit! Den är snabb att göra, lätt och makalöst god. Du måste bara testa.

12 digestivekex
50 gr smör

1 dl grädde
300 gr vit choklad
400 gr philadelphiaost

(hallon,kiwi eller andra bär som tillbehör)

1. Mosa kexen och blanda med smält smör. Tryck ut i form med löstagbar botten.

2. Häll i den hackade chokladen när grädden nästan kokar. Ta av plattan, rör om tills chokladen smält.

3. Häll chokladsmeten över philadelphian. Vispa med elvisp i 5-10 min. Smeten ska bli rätt stabbig. Häll ner i pajskalet och ställ i kyl några timmar.

4. Servera med bär och riven vit choklad.


Bilden gör inte denna kakan rättvis!


Kommentarer
Postat av: Emma G

Jag kan intyga att den är super god!!!

2010-10-10 @ 20:50:31
Postat av: sofia h

Jag kan oxå intyga dess smarrighet! Det är ju trots allt mitt recept ;)

saknar dig hjärtat! När ses vi? PUSS

2010-10-11 @ 08:17:34
Postat av: Fru Hurtig

Fast jag tycker allt den ser mumsig ut. Får absolut ta och testa den här. Kram

2010-10-11 @ 10:20:36
URL: http://www.fruhurtig.blogspot.com
Postat av: Lisa

Men gud vad gott det där såg ut då.. jag ÄLSKAR cheesecake!

Men ja, de kan jag ju inte baka.. försöker ju faktiskt att dra ner lite på vikten just nu och det dummaste man kan göra då är att baka :)



KRAMAR!!

2010-10-11 @ 17:43:20
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Lena

Åh.. du kan inte lägga ut såna här recept, blir galen av sug efter cheesecake ju! ;)



Hur är läget stumpan?

Får du ihop livet?



Med oss är det bra.

Är idag klar med upptrappningen av maten och ska då from imorgon äta betydligt mer än vad jag gjort hittills.

Vägde mig igår, när man börjar äta mat igen finns en risk att man går upp ca 3 kg för att man samlar på sig ett glykogen-förråd igen...

Jag hade inte gått upp nåt, inte ner nåt heller när man tittade på vikten.

Men!

Vi tittade närmare, som vanligt, på de andra värdena och de visade att min fett% i kroppen hade sjunkit, min muskelmassa ökat, fettet runt de inre organen låg nu ännu ett steg ner och min förbränning var jättebra!

Så enligt detta har jag ätit bra sammansatta grejer! Yej!!!



Det går bra med maten också men det kräver mycket planering just nu när jag inte har själva känslan och kunnandet. Blir väl lättare med tiden!

Köpte en bok som heter "Coach i köket" från xtravaganza igår som det stod lite om alla mål vad man kan hitta på, mycket bra hjälp då jag inte riktigt fattat vad jag ska äta till frukost! Haha!



Men vet du?! Det bästa är inte att få äta själva maten, utan att få sitta med familjen och tillsammans äta maten! =)

En sådan social grej och jag har saknat det till tusen!!! Här är det middagsmys VARJE dag nu! =)



Hoppas du inte är lika stressad, vänne och att du har det bra!!! Tänker på dig, vet du! ;)



Kraam!

2010-10-12 @ 20:57:52
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Emelie

ÅÅ, jag älskar ENKLA recept!!!!!!!!!! Tack hjärtski<3

2010-10-13 @ 09:27:33
URL: http://emeliepernille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0