Det lider mot jul

Jag har börjat smyga in julen lite lätt. Ni vet väl att jag är ett stort fan av julen, och skulle helst önska den varade två, tre månader. Om sommaren kan få vara flera månader med allt blommigt, vitt osv, kan väl julen också få vara det med hyacinter, röda band och vita stjärnor?
Det finns mycket fint jag skulle vilja pynta med i år. Jag har länge spanat in en större kruka i fattigmanssilver att ha granen i.  Men jag tror inte julgransfoten får plats där i, det kan vara med nöd och näppe. Kanske köper jag den ialla fall. Den är så snygg och man kan ju tex ha ett jätte påskris i den sen till våren. =)
Sen vill jag nog köpa på mig nåt mer hus från Walter&Co. Nya ljusstakar/stjärnor till fönstren. Jag har snålat varje år och köpt någon billig variant. Kanske dax att satsa på något som håller?
Ny julmusik måste verkligen införskaffas. Här duger inte Spotify, nä det ska vara skiva.

Sen vill jag självklart planera in en glöggfest, så jag får baka ordentligt. Och en kväll för lite julpyssel. Någon som är intresserad av detta??




Kommentarer
Postat av: Emma G

Visst är det underbart!!



Vill oxå ha ett hus, de har kommit in på Gräddelin nu men det är tomt i plånboken...får vänta några dagar.



Vill oxå pyssla och ha glöggkväll och baka och göra julskinka!!

2010-11-17 @ 12:41:20
URL: http://emmitas.blogg.se/
Postat av: P

så fint det var med fönstret på bordet, verkligen orginellt och vackert!

2010-11-18 @ 12:53:41
URL: http://ihpm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0