Bailyskräm med choklad och hallon

Bailyskräm:

1 dl vispgrädde
1½ dl mascarpone
2 msk florsocker
½ dl bailys

Chokladsås:

100 gr mörk choklad
1 dl vispgrädde

Övrigt:

2 dl hallon
1 dl maräng

1.Vispa grädden till krämen till fast skum. Vänd försiktigt ner lite av grädden i mascarponen. Tillsätt resten a grädden och florsockret. Rör i likören. Låt stå minst 2 tim i kylen.

2. Hacka chokladen. Koka upp grädden och häll den över chokladen. Rör tills chokladen smält. Låt svalna.

3. Varva Bailyskräm, sås och hallon. Toppa med maräng.




Kommentarer
Postat av: Nina, mamma & gravid med tvillingar

Hehe kul med trots , inte. :p

Det är faktiskt den enda orkideén jag har lyckats få i blom igen haha, alla andra dör..

2010-05-24 @ 21:46:05
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej hej fina, fina du!!!



Mysig lördagkväll ni hade! =)

Dock inte söndag....värsta är väl att behöva kräkas?! Uäck! Hoppas allt är bra igen.



Tack för din kommentar, den värmde ända in i själen! =)

Jag tycker så mycket om att läsa din blogg jag också!!!



Var ju tvungen att köpa bull-bodyn! Superhärlig ju!

Önskar den skulle finnas som t-shirt till Tuva-Li, då hade jag köpt den direkt till henne! =)



Tyget med hus köpte jag på IKEA. Kostade 19:-/m. Superbilligt!

Måste få tag i textilpennor nu också så jagf kan färglägga några av husen...men vart köper man sådana? Tittade på Toys`R Us men de hade inte. Kanske en färghandel?



Puss och kram!

2010-05-25 @ 10:07:19
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Men mumselismums vad gott det såg ut!! :D

2010-05-25 @ 18:58:25
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Emma G

Jag kan intyga att det var gott, super gott!!

2010-05-26 @ 20:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0