Snabb jordgubbsdessert. (Måste provas)

Åt en sån god efterätt i fredags att de inte va klokt. Receptet hittade jag i en såndär bilaga till Aftonbladet, typ Mat&Vin elle vad den hette. Men jag la till några egna ingredienser. Så det gick från gott till lyx. Me lööve.

4 stora portioner

1 dl socker
500 gr jordgubbar (spara några till att dekorer/toppa med)
1 msk vaniljsocker
2,5 dl kesella jordgubb/lime
3 dl grädde
100 g vit choklad
1 lime

1. Mosa jordgubbarna. Låt de rinna av i ett durkslag.

2. Vispa grädden hårt. Rör ner sockret och vanlijsockret. Rör sedan i kesellan och de mosade jordgubbarna.

3. Hacka den vita chokladen. Inga små pyttebitar, utan rätt stora. Rör i chokladen i jordgubbsröran.

4. Fyll 4 glas eller skålar med jordgubbsfluffet. Toppa med delade jordgubbar och riven lime. Ställ i kylskåpet minst en timma.


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter verkligen gott, något att prova till helgen tror jag :)

2010-06-21 @ 18:50:49
Postat av: Petra Bloggar

Åh vad mumsigt det lät! Glad midsommar min sköna böna!

2010-06-24 @ 22:25:37
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0