Johanna

Idag är det min namnsdag, JOHANNA. Har läst på lite om mitt namn och vart det kommer från.

Fakta: Johanna härstammar från grekiskan och betyder "Gud har förbarmat sig". Kom med i almenackan på 1700-talet. Det var ett vanligt flicknamn i bondesamhället på 1800-talet. Under 80-talet var Johanna det fjärde mest populära namnet hos nyfödda flickor.

Jag gillar Johanna, har aldrig funderat på att byta det. Det är väl inte direkt jätte vanligt att man byter namn, men jag vet en del som inte alls tycker om sina namn.
Mitt namn är enkelt och funkar i vilket land du än är i. Vad tycker ni om era namn?


Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis på namnsdagen!!!



Tycker också du har ett fint namn!



Har aldrig tyckt speciellt mycket om mitt namn förrän jag blev vuxen...kanske för att det är ganska ovanligt med att heta Lena i min ålder, oftast heter "tanter" runt 50 det. =)



Kram kram!!!

2010-07-21 @ 22:23:25
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0