Överraskingarnas Lördag

Igår när jag jobbade sms:ade jag hem och frågade va de gjorde här hemma och sa att jag bestämt med min syster att hon skulle komma hem till oss. Som svar fick jag " Nä, det gör hon inte. Jag har en överrasking åt dig."

Jaha..överraskning...jag gillar överraskningar som i presenter, men när det gäller saker man ska göra flippar jag ur lite eftersom jag inte har kontroll.
Joel hämtade mig när jag slutade och det fanns inga barn i bilen. Hmm..var va dom?
När jag kom hem fick jag göra mig snabbt i ordning för det fanns ett bord bokat till 18.00.
Vi åkte till stan och hamnade på A&O. Jag beställde en applemartini som fördrink bara för att smälta att vi var ute helt själva. Den var helt gudomlig!!!
Sen beställde vi båda Entrecote med potatis och något fantastiskt smör till med en massa kryddor. Till det drack jag ett glas rödvin som också slog huvudet på spiken med att vara supergott.
Självklart stod det efterrätt på schemat och jag kan nog säga att det var den godaste efterrätt jag någonsin ätit. Cheesecake med vit chokladfyllning och rabarber och hallonkompott till. Himmel! Jag kan säga att jag struntade i allt vad äta-nyttigt heter. Gå dit och ät!!

Sen åkte vi till Vänersborg för Joel hade bokat biljetter till Inception. Efter ca halva filmen stängdes filmen av för texten hade hållt på att försvinna och komma tillbaka, likaså bilden. Vi fick våra biljetter tillbaka + två till som ursäkt för att vi inte kunde se klart filmen. Så långt vi kom var den jättespännande och bra, så jag längtar helt klart efter att få se klart den. Å andra sidan gjorde det inget igår för jag var helt slut efter min långa arbetsdag och ville bara hem och sova.
Och nu sitter jag här medans Joel sover. Ska göra lite lyxfrulle till oss nu och äta framför tv:n. Något vi ALDRIG gör.
Va fin han är min älskling som såg till på eget initiativ att vi fick lite egn tid ihop. Och det var så skönt att bara sitta och prata medans vi åt och bara sitta nära varandra på bion, hålla lite hand..ja ni vet...en klassisk gammal date. Älskar dig så.

(Jag blev så paff över allt att jag glömde min kamera...tråkigt eftersom vi aldrig är ute själva. Vi kunde ju förevigat det på bild.)

Och tack du finaste Petra för lditt fina sms och för rouget du köpte åt mig i Gbg.

Kommentarer
Postat av: Petra bloggar

Åh jag blir verkligen glad i hjärtat! Vet hur mycket sånna där kvällar betyder!



Tja-a jag kan nog ses på onsdag... hur har du det då? :D



KRAMAR

2010-08-29 @ 10:27:31
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Petra bloggar

Det känns som om jag har något på torsdag därför är jag osäker, på fredag kommer kristin ner och sen är det high life hela helgen med dop och grejer... jag ska funta på torsdag och kolla kalendern på jobbet



KRAM IGEN

2010-08-29 @ 10:58:04
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Lena

Men gud så mysigt!!!

Härligt av Joel att hitta på en sådan kväll! =)



Längtar jag också efter en egen kväll med middag ute, dem är GULD värda och jag är sååå glad att du fick en fin lördag!!



Kram!

2010-08-29 @ 19:47:14
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0