Jag bara sitter här å grinar

Den här dagen har varit helt jävla galen. Jag har grinat från 08.30 imorse tills..ja jag grinar ännu.. Och jag vet inte vart jag ska börja berätta, vad det är som tynger mig.. Vet heller inte hur ärlig jag vill vara.
Livet som gått den här veckan har varit helt jävla kaotiskt. Dagis lämna, dagis hämta, bråk på jobbet, saknaden efter vänner, ont som faan i rygg/nacke, tider som inte går ihop med Joels, planering utav hösten resulterar i ingen tid med Joel, ingen tid ihop som familj, folk som inte förstår på jobbet, folk som är elaka på jobbet. En dagispersonal som visade en helt annan sida än sin bästa idag.

Och förut, mitt i allt på jobbet, ringer någon och gråter i telefon. Någon som behöver mig. Och det gör så ont i mig när man fina vän inte mår bra, att höra hennes trasiga röst och säga sånt som får det att svartna framför ögonen på mig.
När jag kom hem förut var barnen och Joel ute och lekte. Och jag bara öppnade bildörren i tron om att jag har gråtit färdigt nu (hela vägen hem från jobbet), men det bara svämmade över och jag tokgrinar framför barnen och hela grannskapet.

Hur ska man orka uppför en sån brant backe igen? Det känns som jag gått där så många gånger, men att det aldrig liksom gått nedför.

Kommentarer
Postat av: Emma G

Usch Johanna vännen! Låter inte som en höjdar dag/vecka! Förlåt att jag klagade på dina sms-svar. Vet själv att det är lätt att tappa/prioritera bort när det är mycket omkring en.



Om det är till nån tröst då verkar det som alla börjat hösten kaotiskt, vi har det i alla fall. Jag kom inte ihåg nummret till jobbet idag, ett nr jag ringer flera gånger varje dag annars! Då insåg jag att det var dags att lugna ner sig lite...



Nog om mig, om du är ledig nått imorgon och känner för att ses så hör av dig!



Styrke kramar

2010-09-01 @ 23:30:20
Postat av: Lena

Men älskade fina Johanna!!!

Vad ledsen jag blir över din kaotiska vecka!!! Önskar så innerligt att jag bodde nära och kunde komma och hälsa på, hjälpa och stödja när du har det tungt!!!

Det är aldrig roligt när det blir för mycket, när man känner att man bara sjunker!



Och att inte få TID med familj och ens partner är så jobbigt. Man behövder det för att tanka energi och orka med svåra och tunga dagar!

Önskar så att jag kunde hjälpa på nåt vis?!



Men vad skönt för dig med lite egen tid hos Petra. Hon verkar vara en riktigt fin människa!!!



Kram, fina, fina Johanna!!! <3



2010-09-02 @ 10:33:19
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Stina

Vännen min, låter inte alls som en toppen vecka. Förstår att det inte är mkt som står rätt till nu när du har börjat jobba och tiden inte finns eller räker till. Känner med dig och finns för dig om du vill prata! Dörren står öppen alla dagar i veckan om du bara känner för att komma hemifrån och prata av dig! Jag lyssnar, det vet du....

Tänker massa på dig

Puss din vän

2010-09-02 @ 14:43:04
Postat av: M

<3

2010-09-03 @ 13:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0