Älskade böcker

Joels mamma hittade en bok på loppisen igår som hon köpte till Noah. Den var i jättefint skick, precis som ny och jag tror inte ägaren vet vad för bok han/hon gjorde sig av med.  Både Noah och framförallt jag ÄLSKAR böckerna som är teckande och skrivna av Jan Lööf. Jag hade flera av hans böcker när jag var liten; ex Skrotnisse och Viktor bygger en ö. Fast då som pixieböcker, ni vet dom där söta små fyrkantiga.
Jag har köpt Skrotnisse och Morfar är sjörövare till  Noah. Så kom min syster med Viktor bygger en ö, förra veckan. Och igår fick han denna, Pelles ficklampa. Det finns några att samla på sig. Vad läser era barn för böcker?


Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, jag älskar också Jan Lööfs böcker och bilderna i böckerna är jättemysiga!!!



Har tänkt att jag ska köpa ett helt gäng men det händer aldrig...hmm, ska ta tag i det där!=)



Annars läser Tuva-Li mest pixiböcker, vi brukar köpa en när vi springer på dom och läser dom sedan om och om igen!

Har även mina gamla barnböcker här hemma som vi ibland läser men det är lite mycket text i dom än så länge.



Kram kram!!!

2009-09-06 @ 15:11:07
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Aga

Du undrar över vad vi läser här hemma. Jag minns Pelles ficklampa då jag läst den för will många gånger. den är riktigt kuslig ;), det händer så mycket spännande i den hela tiden. Senaste läsningar har varit ur boken Jorden om utvecklingen och dess alla krafter.



kram

2009-09-08 @ 11:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0