1 000 000

Igår när jag var inne och handlade på Coop och stod och räknade på om jag hade med mig pengar till det som jag handlat, ropade en lagom käck dam ut i högtalarna; "Och vi väl ännu en gång bara passa på att säga grattis till den kund som tidigare idag skrapade fram en miljon kronor på en trisslott!".

En mille! En satans jävla miljon som hade suttit ypperligt på mitt konto just nu. Kul...kuuuul för den som vann. Det var säkert som det brukar, en gammal tanta eller gubbe som rullar runt på rullator och fick höja hörapparaten, när den personliga assistenten som var med när trisslotten skrapades, skrek och hoppade av jubel (självklart med baktanke om att få några tusen), om att tant eller farbror vunnit en hel miljon!!!
Alltså förlåt, men det brukar vara så. Titta bara på de som kommer och får skrapa triss i tv, eller vänta nu, dom är ju inte ens där, utan det är en son eller brorsdotter som skrapar, eftersom personen som vunnit i fråga är för gammal och orkar inte komma dit.
När kan en vanlig mamma i sina bästa år, typ jag, stå där och slänga med håret och bara vänta på att få skrapa fram några tusenlappar extra. När?
Har Svenska spel satt i system att bara låta pensionärer vinna???

En miljon, vad hade jag gjort om jag vunnit då? Hmmm..
Vadå hmm Johanna, du vet precis.
Betalatavlån,renoverathelahuset,gettminmammapengaratthandlaför,köptentillbil,åkttillNewYork,hälsatpåAndreaiFrankrike,
köptpresentertillminaälsklingstjejer,köptJoelenmotorcykelochtokshoppatsåjagmåddealldelesillaochintehadeenendakronakvar.
Eller kanske tio,tjugo tusen, som en buffert om något gick sönder.
Vad hade ni gjort?

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag håller med! Bara gamlingar som vinner- JÄMT!!! Trots att jag, en kvinna som har massor med behov, ofta köper och ALDRIIIIIIIIIG vinner, inte ens 50:-.



Vad skulle jag göra om jag vann?

Lösa våra csn-lån, boka en resa till vår lilla familj och vara borta några veckor, anställa några att måla färdigt huset och andra små lyxigt till vardagen såsom lite nya fina kläder till oss!!!



Det är skönt att få drömma lite! ;)

2009-10-10 @ 19:23:27
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: sofia

jag hade antaglien köpt en härligt massa saker, rest en sväng till varmare breddgrader, betalat lite csn-lån. men det händer aldrig mig ändå tyvärr. jäkla pensionärer som bara ska ha och ha hela tiden ;)

2009-10-10 @ 21:26:54
URL: http://sofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0