Tvätt-issue

Jag hör hur min andra maskin tvätt har sin kulm inne i tvättstugan. Jag tycker inte jag gör annat än att tvätta. Jag hatar att samla på mig massa tvätt och sen köra racet och tvätta ihjäl mig under en dag. Jag tvättar hellre en maskin om dagen, så det typ är tomt i tvättbaljan. Men nu sen någon vecka tillbaka så rotade jag fram tvätt från alla hörn, och jag har inte lyckats komma ikapp! Hela tvättstugan är invaderad med tvätt, på golvet, i baljan och på bänken. Den tar aldrig slut!!
Jag ville ju göra fint i tvättstugan här i somras (den lilla vi har, men jag är så tacksam att ha egen tvättstuga ändå!), och vi kom en bit på vägen, men sen stannade allt upp och nu är det bara ett jobbigt "rum" att gå in i, för där trängs tvätten med all annan övrig skit som man inte vet vart man ska stoppa.

Jag vet precis hur jag vill ha där inne, i min lilla vrå, och det krävs inte alls mycket pengar, nä då.. det som stoppar mig är den där jävla tvätten. Om det inte dröser runt med tvätt på golvet, så hänger det tvätt och torkar.
Egentligen bör jag använda mig av torktumlaren eftersom Noah är asmatiker och luften blir så fuktig när man hänger tvätt. Men fan så dyrt det är att torktumla. Tacka vet jag i somras, när man kunde hänga ut tvätten.
Hur gör ni? Masstvättar ni eller tar en maskin om dagen?


Att jag ens vågar visa den här bilden..
Här tog vi bort skåpet och satte två öpnna hyllplan. Jag satte för ett tyg under diskbänken och under den nedersta hyllan satte vi upp en stång med zinkburkar där man kan ha allt möjligt.

På dessa hyllorna trängs all möjlig skit. Och proppskåpet..e det inte i finaste laget va?
Min tanke här är att köpa en sån lång, vanlig trähylla på Ikea, måla vit och ha en massa vinflaskor liggandes på några rader, och en rad med glas på. Någon mysig liten spot i hyllan kanske?
Och så längs ner en rad med gammeldagsburkar med kakor och annat smått och gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0