Köksplanering

Köket. Hemmets kärna, eller? Vårat kök är väldigt litet, och drömmen om det stoooora lantköket med öppna hyllplan, skafferi, tallrikshyllor, slagbord, köksö..den får vänta. Jag håller drömmen om det köket vid liv, och får istället ta itu med vårt nuvarande kök. Som sagt.. det är inte stort, men lite förändring ska göras. Köksbordet..BAJS, det ska bytas ut mot en rundare variant och till det gamla pinnstolar. Sen ska jag köpa en gardinstång, har en hissgardin nu som satts upp i kardborreband-uäääk. Jag vill ha en gammal mormorstång och så nu till julen rutiga gardiner. På väggen till höger vill jag ha en hylla och e stor klocka. Dessutom vill jag ha en flyttbar bänk från IKEA, som jag målar vit. I taket ska jag hänga ner en stång med massa köksredskap hade jag tänkt.
Och sen en matta på golvet, ingen bestämd ännu..och så massa ljus såklart. Vad tror ni? Det är ju inget dyrt projekt tycker jag, men det ska göras också. Ska försöka bli av med mitt köksbord + stolar först, någon som är intresserad??


Kommentarer
Postat av: Lena

Kommer og bli jättebra tror jag! Tycker dock att köket såg superfint ut nu också! ;)

Men jag vet hur det är...man tröttnar på sitt egna, jag är likadan! =)



Tack! Jag tycker också hallen blev bra!

Tapeten är från nåt vanligt märke, inte DURO men nåt annat. Kommer inte ihåg eftersom vi köpte till hela huset men kanske Boråstapeter eller Eco tapeter...



Jo, ska försöka hinna julpynta tills på fredag men vet inte hur jag ska hinna eftersom kroppen säger ifrån BIG time...Just nu bakas här lussebullar och till kvällen ska vi baka pepparkakorna! Sedan får jag väl småpynta lite då och då! =)

Som tur är så sysselsätter sig Tuva-Li bra eller så hjälper hon till! =)

Baka en play doh-deg till kidsen så är dom upptagna någon timme! ;)



Kram kram!

2009-11-25 @ 08:12:39
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0