Godaste på länge

Mariette alltså. Jag gillart inte. Ut med Kalle tyckte jag. Hon sjunger ju som en gudinna, Kalle har bara sin rockiga version av allt..nä, fel person fick vara kvar. Nu hoppas man ju verkligen på Erik, nnars undrar man vart Idol har styrt sin kosa.
Fredagen spenderades i skönt sällskap och med god mat. Väldigt god mat. Jag har det enklaste receptet på en underbara kycklingrätt. Här är det:

Kyckling i ugn
 (5-6 pers)
1 kilo kyckling
2 krukor persilja
1 förp. rökt skinka
5 dl creme fraiche
3 msk Dijonsenap
svartpeppar
salt

1.Sätt ugnen på 220 grader.
Skär kycklingen i medelstora avlånga bitar. Stek i panna så den blir halvfärdig. Krydda med svartpeppar och salt.

2. Lägg de halvstekta bitarna i en ugnssäker form.
Hacka persiljan och skär bitar av all skinka. Blanda detta med creme fraichen och senapen. Lägg ovanpå kycklingen. (du kan späda med lite matlagningsgrädde, så de blir mer sås)

3. Låt stå i ugnen ca 20 min tills kycklingbitarna är helt genomstekta. Servera med hemgjord klyftpotatis och en sallad.

Kommentarer
Postat av: M

Mmm låter smarrigt! Skall ja prova! :)

2009-11-28 @ 12:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0