Måste göra allt

Jag känner mig stressad idag men jag vet inte varför. Vaknade med huvudvärk, illamående och magkatarr. Det låter väl som en härlig start på veckan. Kan det vara för jag alltid ska ha något att pilla med? Jag kan inte låta bli att städa, tvätta, stryka och greja här hemma. Jag flyttar runt möbler och saker för att se om dom kanske skulle kunna passa bättre någon annanstans. Och så bakar jag- ofta! Men det är för att jag alltid vill ha något färskt när vi får gäster och dessutom är de avslappnande att baka. Jag vill så mycket hela tiden och dygnet har ju bara 24 timmar.
Men ibland, dessutom med två barn, blir det lite för mycket. Jag blir deppig, irriterad och känner av det i hela kroppen. Idag är en sådan dag.
Hur känner ni av när det blir för mycket och vad gör ni?

Vi ska på lunch hos min mamma senare. Skönt att man slipper tänka på vad man ska göra till mat. Sen blir det en koll på Bvc och så hoppas jag att vi inte ska göra ett skit mer.

Vi hörs lite senare.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0