Jag vill inte dö

Jag vet att jag laddade ur lite förut, det var skönt, men nu har jag lugnat ner mig.
Alltså man kan inte bara säga; "Men Johanna, det behöver du inte oroa dig för. Det är inte säkert det händer dig bara för han sa så."
Det vet jag väl. Jag kan ju ha en jävla massa tur (turen brukar ju vara såååå på min sida) och leva frisk hela livet. Hela livet, det beror på hur långt det blir.
Jag har på sistonde funderat mycket över döden, varför vet jag inte. Den skrämmer mig. Jag vill inte dö. Jag har för mycket att ge, för mycket jag vill göra, se, uppleva, känna. Vara nära mina barn, hjälpa dom. Jag kan inte dö. Jag har inte tid! =)
Ett litet skämt å sido, men jag kan inte dö. Jag har alldeles för kul.
Cancer oroar mig. Det finns i släkten. Morfar, mormor.. dog alldels för tidigt i cancer båda två. Och så nu mamma.
Jag har ju mer skäl att oroa mig över cancer än någon annan som inte har det i sin släkt.
Någon mer än jag som tänker på döden?
Kram!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag brukade tänka " Det händer inte mig" läkarna loooovade ju att trots att gammelmormor & mormor dött av hjärnblödning i ung ålder och min mamma fick sin första när hon var 40 så skulle jag absoluuut inte drabbas!!



Och va tror du händer några veckor innan jag ska fylla 30!? Efter det började man ju så klart fundera en del på döden.. Men det som är bra med allt detta är ju att nu tar läkarna mig åtminstonde mig på allvar och jag får gå på väldigt täta kontroller!



Hur är det mig dig? Kollas du extra? Kan man inte göra någon sorts genanalys eller vad det heter för att se om du bär på cancer genen? Vet att jag har en kompis som gjort det.. Sen är ju frågan om man vill veta????



Kram på dig!

2009-08-19 @ 13:07:40
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Theza

Livets väg kan vara krokig, men aldrig utan mening.

Kram

2009-08-22 @ 14:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0