En mammas mardröm när det ringer på jobbet

Idag när jag satt och jobbade, kom en av mina kollegor fram och sa att jag hade telefon. Jag trodde det var en kund som ringde, så jag svarade där jag satt i kassan. I andra änden luren hör jag någon säga;

-"Hej Johanna..det här är Anna från förskolan Västanvinden..."

Min första tanke var "HELVETES JÄVLA SKIT..nu har vi fått magsjuka igen". Men så fortsatte hon;

-"Det är så att det hänt en sak med Noah här..."

Jag blev helt svimfärdig och var tvungen att hålla mig i för att inte tuppa av. På en sekund hinner man tänka allt för mycket.

-"..jo han har trillat här på gården och slagit i huvudet rätt så illa. Jag tror du får komma hit och åka in med honom till sjukhuset."

Tårar. Förtvivlan. Yrsel. Hög puls.

Jag var där på en sekund och möts av en ledsen Noah halvliggandes i frökens knä och en jädrans massa blod överallt. Tröjan, jackan, byxor, mössan var helt indränkt..papper, handdukar..
Och det första sötgubben säger är;

-" Mamma..titta så mina kläder ser ut!"

Vi bytte tröja och åkte till VC och fick komma in med en gång. Där fick Noah klippa bort en stor fläck av håret för att såret skulle synas. Jag höll på att svimma när jag såg det.
Vi fick träffa en läkare som rengjorde det och sen bestämde det att dom skulle limma ihop det. Tre lager lim, en jädrans massa tejp och ett bandage runt huvudet så var vi färdiga.

Min fina lilla pojk, du var helt fantastiskt modig och duktig idag. Mamma älskar dej så. <3





Kommentarer
Postat av: Lina

Men guud stackars Noah, ryser i hela kroppen när jag läser det här inlägget. Skulle ju kika inom din blogg som jag varit inne på några gånger tidigare tack vare Fia och se om du lagt ut några fina inredningsbilder och lämna en liten kommentar om hur fint ni ser ut att ha det hos er. men det får bli en liten "krya på sig kommentar" istället till Noah!



Kramar till lilla bandagekillen från utsiktsgatan39

2011-01-21 @ 21:26:08
Postat av: Lena

Fy vilken mardröm!!!



Hoppas Noah mår bra och att ni fått en fin kväll!!!



Kram!

2011-01-21 @ 21:55:41
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Förstår att du blev helt kall, usch! Stackars Noah!



KRAMAR

2011-01-22 @ 10:12:07
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Smulan

åh lille, förstår att man blir rädd och hinner tänka mycket, tur att allt löste sig till slut.

2011-01-25 @ 22:58:26
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0