Paris- day 3

Dagen innan hemresa gick vi bara runt och tog det piano. Vi tog egentligen vår första fika, och fönstershoppade i de lite finare butikerna.
Jag köpte en planch med Babar till Eddies rum i ett stånd vid floden. Det fanns massa fina originalplancher där. Blev väldigt sugen på en svart/vit/grå med massa resväskor från LV, men den var så sátans dyr.

Apropå LV, tog vi oss dit i taxi strax innan stängning. Jag hade ju spanat in en väska på nätet och hade faktiskt tänkt att slå till. Affären var hur stor som helst i flera våningar. Jag blev förvånad över att det var så mycket folk!
Väskan jag hade sett hittade jag inte och jag brydde mig faktiskt inte om att fråga, vi var så trötta och att stå i kö kom inte på frågan ens.
Vi tog en taxi hem och slappade lite innan det var dax för restaurangbesök.
Denna kväll åt vi på en typisk fransk restaurang. Alla beställde faktiskt samma rätt, lax med potatismos och ruccolasås. Det smalt verkligen i munnen...
Runt midnatt tog vi en taxi (ja det vart mycke taxi den dagen pga av skoskav och avstånd!) till Sacre Couer för att spana in Eifeltornets ljusshow. Ja alltså en gång i timmen så håller det på att blinka och spraka. Det såg rätt häftigt ut.
Uppe på Sacre Couer såg man ut över Paris och just då förstod jag att jag verkligen var där. Men området i sig var läskigt och det var tom ett gäng killar som varnade oss att vara där.
Vi tog oss snabbt därifrån, spanade in Moulin Rouge och gick sen hem och låg och pratade tills vi somnade.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0