Paris- part two

Vi vaknade upp utsövda, dock hade vi missat frukosten. =)
Vi skulle ta tunnelbanan till ett annat område där vi senare skulle möta upp Jossan som hoppat på tåget från London.
Marais hette området och är verkligen helt fantastiskt vackert, och där ligger supermysiga butiker, restauranger och uteställen.
Jag började med att shoppa lite kläder på Cos till barnen. Cos ska öppna en butik i Sthlm nu i dagarna by the way. Jättefina kläder!!!
Sedan hittade vi en butik som hette Savon, som sålde tvålar, lotions, krämer mm av naturliga ämnen och mineraler. I mitten av affären stod ett stort "handfat"..eller fontän av marmor, med en kristallkrona över. Där fick man testa produkter och sen skölja av sig. Jag fastnade helt för en bodyscrub med lavendel och äpple. Sen köpte jag en liten give-away till fina Sofia.

Vi mötte upp Jossan och tog oss till nämsta restaurang. Jag var jätteglad att träffa henne eftersom vi inte setts på flera år. Vi beställde vin och pratade igenom flera år som gått.

Se vart det promenad på hög nivå. Vi gick och gck och gick..såg vackra hus med franska fönster och fina bakgårdar. Vi hittade en butik som hette Merci, som var en inrednings/klädbutik- väldigt häftig och trendig.

Sen var det dax för mer vin och alla tog var sin crepes. Jag åt en med citronsyrup på. JÄTTEGOD!!!!

På kvällen hade vi bokat bord på en restaurang.
Bara när vi kliver in på gården till restaurangen förstår vi att vi hamnat på något väldigt spciellt ställe. När man klev in var restaurangen uppdelat som ett hem. Man steg in i hallen där man fick vänta på sin servitör. Vi blev tilldelade att sitta på kontorsdelen, där vi dinerade på ett skrivbord med papper utslängda lite överallt. Det var precis som någon suttit där och jobbat, pratat i telefon, antecknat..svårt att förklara, men väldigt häftigt. Sen fanns det ett pingisbord man kunde spela på om man fick vänta på sin mat.
Det fanns en soffhörna man kunde äta på, och på övervåningen var det en stor säng man satt och åt på.
Och sen var det precis som i Narnia,ett stort klädskåp man kunde gå in igenom. Och på andra sidan fanns det ett rökrum där allting var som Villa villerkulla. Som sagt, väldigt svårt att förklara, det måste upplevas.

De som jobbade på restaurangen tipsade om en bra club, så vi tog en taxi dit efter maten.
(ja maten!!! Åt en UNDERBAR parmensanrisotto o ett satans gott rödvin till det!)
Där inna var det inte som på någon annan club jag vart på. Folk gick omkring med masker på ansiktet, det fanns burlesktjejer på scenen och det var galet mycket folk!!!
04.30 somnade vi utmattade i våra sängar.







Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag är officiellt avundsjuk. Rejält!



Det låter ju alldeles ljuvligt, alltihop.



/Jennie

2011-04-13 @ 23:33:23
URL: http://borninagrasscottage.blogspot.com
Postat av: Tova

Åh vilka underbara bilder! Tror definitivt det är en stad för mig, och åh vad man skulle äta mycket god mat ;)

Ja precis, det är nog en bra idé att åka med tjejkompisar eller sambon. Min son kan ju hänga på när han är lite äldre och uppskattar det mer ;)

Och ja, jag ska också till galan :) spännande!

2011-04-14 @ 21:42:39
URL: http://trasslet.se
Postat av: Lena

ÅÅÅÅåååååååååååååååååååååååååååhhh!!!



Låter som ni haft en F A N T A S T I S K resa!!!

Vad glad jag är för din skull, det var du värd!!! =)



Kram fina du!

2011-04-16 @ 21:31:49
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Michan

Å jag älskar paris Så mycket att se och uppleva.

2011-04-26 @ 18:55:41
URL: http://www.michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0