Paris- day 1

Jag vet inte vart jag ska börja berätta om min/vår resa. Jag smälter fortfarande alla intryck och skrattar fortfarande åt alla roliga saker. Men som man brukar då..så tar vi det från början.

Vi landade på  ett soligt Charles De Gaulle runt 09.30 i torsdags. Ivriga och med spritter i kroppen tog vi bussen och sen Paris by train till GardeNor. (typ en jättestor tågstation) Därifrån taxi bara 5 minuter till vårt hotell som låg i Montmare.
Eftersom vi var så tidiga kunde vi checka in men inte komma in på rummet. Så vi la väskorna i bagagerummet och begav oss ut i det fina vädret.
Vi hade förstått att det skulle vara fint väder, liknande en riktig vår, men jag kan berätta att det var sommar. Solen stekte på och vindarna var helt ljumma och härliga.

Första dagen vandrade vi länge, länge och jag förälskade mig i allt jag såg. Vilken fantastisk stad!!!!







Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja, det ser verkligen härligt ut! Till hösten är det nio år sedan jag åkte till Paris. Och kom hem med ring på fingret. :) På trappan upp till Sacre Coeur fick jag den. Sedan skaldjurs-plateau på tjusig restaurang. Åh, jag behöver nog åka dit igen, tror jag...

kram

/Jennie

2011-04-12 @ 23:43:09
URL: http://borninagrasscottage.blogspot.com
Postat av: towis

finns inget bättre än Paris på våren!

2011-04-13 @ 15:29:57
URL: http://towis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0