Mor

Mors Dag.
Mamma bortsäger sig att firas denna dag, då hon känner att hon är lika mycket mor alla dagar på året. Hon tycker inte det är rättvist för de som inte har någon mamma att fira.
Men det är ju så att man "firar" minnet av sin mamma och moderskapets mödor, och det tycker jag gott att man kan göra vare sig man har en mor i livet eller ej. Men det är ju bara vad jag tycker.

Vi har bara skrotat runt idag, barnen och jag. På em kom mamma och syster hit en sväng, och vi smaskade i oss av en härlig jordgubb/rabarberpaj med vaniljvisp som jag gjort.
Mamma blev dålig när hon var här och det brände i hela hjärtat på mig när jag såg henne ha så ont att hon får svårt att andas. Det är så orättvist.

Sambon kom hem och har nu 9 veckors ledighet framför sig. Jag njuter ända in i själen att få dela så mycket tid ihop med honom och hela familjen.
Han "firar" det hela med en löprunda, få rensa bort tankarna från jobb och annat. Jag ska "fira" det hela med att inte vara så aktiv på bloggen. Roligt va? Nä, men jag kommer blogga när tillfälle ges, dock kanske inte varenda dag. Jag har tänkt att ha lite andra grejer för mig.

Ha en mysig söndagskväll och glöm inte bort era mammor.

Hallonpuss på er.


I bakgrunden skymtas den lilla presnt jag fick på Mors dag, en mjölkkanna från Bruka.

Kommentarer
Postat av: Petra BLoggar

Hoppas att vi kan få ihop en dejt, var det nästa vecka du kunde? :D



KRAMAR

2010-05-30 @ 20:40:54
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Lena

Vilken härlig paj!!! slickar mig runt munnen

Önskar jag kunde smaka din men får väl göra en egen...;)



Nu har ni 9 veckors härlig semester tillsammans!!! LYCKA!!!



Fina, fina mjölkkannan från BRUKA, jag har den också. Och sockerskålen. Älskar dem!!!

Älskar BRUKA. På min önskelista finns deras stora thekoppar. Älskar dem och skulle vilja ha flera stycken!!!



Förstår att du inte kommer ha samma tid för bloggen, vi ses när vi ses och jag blir glad för de inlägg du gör!!!

Hur mår din mamma, blir hon nå bättre???

Jäkla sjukdom. Så hemskt när ens nära är sjuka...jag är dock väldigt skonad från sånt i min familj, peppar peppar!



Ha det gott, vännen!!!



Puss och kram!



2010-05-30 @ 20:50:17
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Therese

Önskar er 9 fantastiska veckor, hoppas på lite sommar väder också :)

2010-05-30 @ 20:50:59
Postat av: Emelie

Jag vill med dejta med er!!!!!!! Tar tåget, bombis;-D

Ser förresten att du skulle fira med att blogga mindre, var du ironisk eller?? Det bara sprutar ju inlägg ur dig!!

Förresten, den där key lime pie en som jag gjorde var guuuudomlig, kolla på recept.nu, det var denna där leilas recept, rekommenderas verkligen, den smalt i munnen mmmmmmm



PUSS

2010-06-02 @ 23:06:43
URL: http://emeliepernille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0