Posetiva Noah

Jag kom på Noah med att förstöra en av sina bilar. Han har blivit en mästare på att kasta sina leksaker och förstöra. Tillhör detta 3-års åldern? Hur som helst..Jag säger till honom;

- "Noah..man får inte göra så med sina leksaker! Då kan man aldrig få någon mer leksak. Den här bilen fick ju du i julklapp, nu måste mamma slänga den."

Noah tittar ner på sin trasiga bil men skiner upp med ett leénde och säger;

- "Mamma det gör ju inget, jag har ju min buss."

H A L L Å.. de är ju meningen att han ska bli ledsen för jag måste slänga bilen och sen skämmas för att jag säger till honom. Va är det med 3 åringar och att inte lyssna? Det är precis som om de lever i sin egen lilla värld och inte släpper in varken andra människor eller ljud.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jaa, herregud. =)



Min "goa" och "fina" 3-åring är utan alla sina pussel och spel. Hon plockar nämligen aldrig undan dem så jag tröttnade och ställde ultimatum, plocka undan annars får du inte leka med dem.

Då säger ungen:

"Ta bort dem du".



Jaha, Var bara att plocka undan dem och hon har bara frågat efter dem en gång på flera dagar...



3-åringar är envisa, tålamodsprövande och verkar testa varenda gräns som går!!! suck



Hoppas det går över sen och att det bara blir ett minne blott...men då kommer väl nya prövningar! =)



kram!

2010-03-08 @ 08:44:05
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Emma G

Han är väl bara för skön!

2010-03-08 @ 22:52:41
Postat av: j

Det är så med 3åringar, min har även oxå varit så ..

det blir bättre :)

allt bra annars ?

2010-03-09 @ 17:27:41
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0