Vilse i skogen

Jag vart irriterad idag, på dagis. Eller rättar sagt personalen på dagis som var där i morse. När jag kom, stressad som vanligt och med Eddie i bilen, för att lämna Noah var det inte en jävel på hela dagis.  Det fanns ingen lapp som de brukar hänga på dörren; typ "Vi är på gården". Jag kommer alltid lite tidigare än vad som är sagt eftersom JAG VET att dom går ut tidigare än det att vi kommer.
Sen såg jag en fröken som skymtade i skogen som ligger bredvid dagis. Jag springer dit med Noah under armen. Där sitter dom och är ute på Skog&Bulle och har sångsamling. Jag står där som ett fån, för ingen av de två fröknarna tar sig an Noah som gråter och vägrar släppa mig, utan sitter kvar och sjunger!!
Jag drar loss honom och småspringer därifrån till Eddie i bilen.

WHAT the fuck???

Jag var klart upprörd över att ingen tog Noah och sen såklart att hela avdelningen gått iväg utan att sagt nå´t. Noah blev nog inte mindre ledsen över att ingen tog han och satte han i knät.
Tog upp detta med en av fröknarna när jag hämtade och nu på tisdagar kommer barnen vara i skogen, och dom kommer gå dit en halvtimma innan jag ska lämna. Jag kan inte lämna tidigare eftersom jag i så fall måste hämta tidigare (15 tim/vecka) och det är omöjligt eftersom jag måste vara i skolan. Jag kan ju omöjligen jaga ut i skogen när jag ska lämna, med Eddie i bilen och..nä ni fattar själva va?
Ibland blir jag bara så trött. Varför ska allt bli så omständigt?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det är såå trist när sånt inte funkar!

Nu har inte jag just det problemet med dagis.. Men jag har jobbata på dagis o det är ju jätteviktigt med emottagandet. Kanske en av fröknarna kan gå o möta upp dig i skogsbrynet, allt för att underlätta!



Jo visst blir det att mycket från butiken får följa med hem.. Alldeles för mkt faktiskt :)



Hoppas du får en bra dag o att du känner dig starkare!!



Kram på dig!



Jeanette

2009-10-07 @ 08:39:26
URL: http://alltoingetmedjeanette.blogspot.com
Postat av: Lena

Men vad f**n!!!



Upprörd jag blir när jag läser. Jag jobbar som förskollärare på förskola och så här får det inte gå till!

Verksamhet som att gå till skogen görs när ALLA barn som ska komma är där! Inte en halvtimme innan. Hur tyckte dom att du skulle lämna då? Vill dom att du ska lämna i skogen eller?



Verkligen knepigt!!!



Hmm!



Hoppas ni löser allt!



Kram!

2009-10-07 @ 13:43:54
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Jag hade börjat grina om något av mina barn hade blivit bemött med den nonchalansen!



KRAMAR! stay strong!

2009-10-07 @ 17:34:14
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0