Hjärtskärande

Usch..jag har ont i hjärtat. Joel åkte precis iväg med Noah till dagis och han var så ledsen och tårarna bara sprutade. Han började redan innan jag tog på han ytterkläderna för han ville inte till dagis. Det skär så i hjärtat på mig. Tänk om han inte trivs? Har han någon att leka med? När jag frågat fröknarna så säger de att han är en glad liten skit som gärna drar igång de andra, men vad ska jag tro när han gråter helt hysteriskt när han ska dit?
Han blir helt mammig och ska bara vara i min famn. *aj mitt hjärta*

I tisdags när jag hämtade han, så var alla ute på gården och lekte. Jag brukar alltid stå lite i skymundan någon minut för att se vem han leker med och vad han gör. Och i tisdags då så stod han helt ensam på ett krön med en pinne, medans de lite äldre barnen (de e bara stora barn och han när jag hämtar), stod nedanför och räckte ut tungan åt han.
När han sen såg mig kastade han pinnen så den flög flera meter och sprang till mig med öppna armar, samtidigt som han skrek till de andra barnen; "Nu kommer min mamma faktiskt!"

Jag behöver ju inte ha han på dagis. Eller..jo i två veckor till, tills skolan e färdig. Ska jag ha han hemma i vår istället? Men tanken är ju den att han ska rota sig där, hitta kompisar å så, så att det blir lättare till hösten när han verkligen måste vara på dagis.
Vad tycker ni? Hur gör ni med era barn? Vad tycker ni om förskolan?

Kommentarer
Postat av: Lena

Mammahjärtat är inte att leka med! =(



Hur gammal är han? Är han 3 och över så behöver han vara på förskolan med andra barn. De lär sig sååå mycket av varandra som vi vuxna aldrig kan lära dem, tyvärr. Bla leksignalerna.

Prata om din oro med personalen och berätta vad som hände när du hämtade honom, säg åt dem att du vill ha ett ärligt svar hur han har det om dagarna. Det är mycket bättre än att du ska oroa dig i kanske onödan.



Tuva-Li ska ju f syskon nu i februari och jag har velat som en tok hur jag ska göra med förskolan...hade inte tänkt ha henne där alls.

Men hon älskar att vara där och pratar så mycket om sina kompisar och nu när hon fyller tre behöver hon den stimulansen från andra barn som jag inte kan ge. Dock ska hon få vara hemma en längre period än de 10 dagar pappan får vara hemma i och med födelsen, bra om hon lär sig hur vår nya familj funkar först!



Men sen vet jag ju inte hur det kommer funka när bebisen väl kommit, då kanske lämning och vistelse på förskolan inte alls är lika bra längre, men då tar jag kanske hem henne.



Kram kram!

2009-11-19 @ 13:27:55
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Aj, det där gjorde ont att läsa! Prata med personalen om och om, de är trögfattade ibland!



HEJA DIG!



KRAM

2009-11-19 @ 18:47:59
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0