Jag orkar inte en dag till

Det här kommer bli ett låångt inlägg..

Jag är helt slut. Slut som förälder.
Jag har, sen jag fick barn trott att ja ska bli en bra mamma. Jag ska leka, skoja, busa och vara en närvarande mamma med bestämda regler.
När Noah lärde sig att gå började min föräldraroll med visioner att falera. Han blev genast ett bestämt, jätte aktivt och busigt barn.
Buset övergick till rena jävulskaper, men såklart vart han en ängel borta och en vilde hemma. Antagligen som det ska vara i utvecklingsfasen, men nog så jobbig för oss.
Så kom lillebror och Noah blev genast en stor kille tyckte man, dock bara 2 år gammal.
Det var jobbigt med föräldraledigheten eftersom Noah hela tiden ville underhållas. Eddie var mycket sjuk och krävde uppmärksamhet, kanske kände sig Noah bortvald?!
Jag kände mig inte tillräcklig som mamma och satt i trappen och grät vissa dagar när joel kom från jobbet.

Eddie blev äldre och Noah blev elak och överjävlig. Man fick jämt säga till honom och jag försökte vara hård men rättvis.
Han hade problem med att låna ut saker och skulle jämt komma först i allt han gjorde.
Jag kan gå med på att allt fram tills det hör till utvecklingsfasen.. MEN.. Det som kommer nu måste komma från djävulen him self.

Noah har blvit okontrollbar. Allt går emot honom, han blir arg för allt, ska slåss och säger saker som får mig att gråta. Aldrig har jag hört min kille vara så brutal som han är. När han blir arg kan han säga saker som; - ska jag skära halsen av dej? Eller ; - ska jag lägga dej på gatan så kör en bil över dej? Han säger att personer är fula, att han hatar dom och saker som ja aldrig trott ja skulle gå höra. Ja blir förvånad över hans ordval hela tiden.
Vi bråkar jämt. Det börjar direkt på morgonen. Han lyssnar inte, trotsar till allt.. Och jag står här helt förtvivlad.
När vi är iväg så får jag ursäkta mig för honom och jag har sett hur en del av våra bekanta tittar snett på honom och tycker han är brötig och livlig.

Mitt i allt det här har han blivit så duktig på att lära sig alfabetet, skriva, måla, bygga fantastiSka saker med legot.. Han är ju egentligen världens finaste som jag älskar över allt.
MEN jag orkar inte mera. Ni skulle bara veta. Jag har blivit en sån hemsk mamma mot honom och just nu gråter jag förtvivlat.
Jag näst intill förnerdrar honom, säger fula saker.. Gör allt en mamma inte ska. ( slår han såklart inte, men ska jag va ärlig har ja velat dra tull honom flera gånger, men skulle ALDRIG!)
Vadska jag ta mig till? Inget fungerar!
Till råga på allt så gör ju Eddie som Noah, plus att han börjat med sin treårs trots..

Fan.. Det är så mycket man ska läsa på innan man får barn, kurser och flräldragrupper man kan vara med i. Men sen då? Man står lämnad ensam och vet inte ett skit om alla faser och beteender hos små barn. Här skulle behövas någon form av uppföljning..

För jag står redo med att kasta in handduken..
Och även om detta skulle vara någon slags fas, vad och hur gör man under tiden?
Hjälp!!!


Kommentarer
Postat av: Petra

Kram på dig, ringer imorgon 

2012-01-04 @ 22:43:03
Postat av: Cinnia

Jag har inga egna barn, räcker det med en fd plastis? När han trotsade som värst och min fd sambo var ledsen över vilken dålig pappa han var, påminnde jag honom om hans föräldrar och hur de kände. De har nämligen flera gånger berättat vilket omöjligt barn han var och hur de ville lämna honom på tippen. Dessutom hade hans pappa lustiga uppfosringsmetoder som vi ofta diskuterat om de ens skulle vara lagliga idag :-S.

Hur som helst, så räcker det kanske ibland med att påminna sig med hur mycket man älskar sina EGNA föräldrar för att inse att det spelar ta mej fasen nästan ingen roll VAD du gör, för du är ALLTID den bästa föräldern till just ditt barn. Det kommer dina kids att tycka när de blir stora med.

Med största sannolikhet kommer dina barn inte att bli varken gansters eller knarkare eller våldsmän!

Statistiken är rätt lugn åt din fördel!

I övrigt kan jag inte ge dig några mamma till mamma råd :). Men jag kommer gärna till västkusten ändå ;).

Puss!!!

2012-01-04 @ 22:56:16
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Cinnia

MYCKET lite skrämmer mig här i livet. Ditt inlägg är icke en av de sakerna, det är mer typ död, separationer och cancer.

Och här är anledningen till att du inte får sova i min säng: OSTBÅGAR SMULAR!!! ;)

Nä nu ska jag sussa! Puss!

2012-01-04 @ 23:48:36
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Cinnia

Hej på dig! Jag gör inte ett jota ikväll, åt middag hos min syster och har jobbat hela dan så jag tänker helt enkelt lägga mig i sängen och kolla på film. Lät inte så bra med borttapade saker i mattan, dessbättre var nämnda exemplar slut i den storlek jag ville ha såååå... Det blir nog en ryamatta från Ellos. Hehe... Inte riktigt lika flashigt!

Hoppas ni får en skön kväll hur som helst.

Puss o kram!

2012-01-06 @ 21:34:16
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej gumman!



Det är inget lätt jobb att vara mamma!

Blir så ledsen att läsa dina ord, önskar jag kunde komma och bara krama dig!!!



Vad göra?!

Jag har ingen aning men jag funderar i banor kring BVC, har du pratat med dem?



Noahs elaka ord måste ju komma från någonstans...förskolan?

Blir så förvånad att nån så liten (blir ju bara 5 år?!) kan säga sånt...känns inte som att han kan komma på det själv!



Önskar jag hade nåt bättre att komma med men tyvärr.

Puss fina du!!!

2012-01-08 @ 07:48:07
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0