Madeleins

Idag skiner solen för fulla muggar och förmiddagen har spenderats utomhus med trevligt sällskap. Vi drack kaffe och smakade på mina nybakta Madeleins.
Nu står Söndagssteken i ugnen, svärföräldrarna kommer snart och senare är det dax att åka till jobbet.
Imorgon blir jag förmodligen hemma då Noah har blivit jättehostig och snuvig.
Vad gör ni den här vackra vårdagen?

Här kommer receptet på de små kakorna som är bakta i musselformar.


MADELEINS

3/4 dl socker
75 rumsvart smör
Rivet skal av 1 citron
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
1½ dl mjöl
1 tsk bakpulver


1. Rör smör och socker ordentligt. Riv i skalet av citronen.

2. Knäck i äggen.

3. Blanda vaniljsockret, bakpulvret och mjölet. Häll i smeten och blanda ordentligt. Smeten blir rätt stabbig.

4. Smöra och bröa 12 musselformar, klicka i smeten och grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 10 min.


Den fina burken fick jag igårkväll av våra gäster.
Tack!



Kommentarer
Postat av: Smulan

Tack för svaret om skorna, riktigt snygga! N är på möte nu och jag städar och dansar runt här hemma,haha!man blir ju så glad av vårsolen. :o)



Blir det Paris snart eller, eller när var det? Måste barar varna dig för en grej.När vi var där så såg vi en del skummt folk som på nått sätt lurar turister. Dom låtsas hitta nått på marken och stoppar turisten som går förbi om det är deras.Vi vet inte riktigt vad dom är ute efter,men så länge ni vet om dom innan och vad dom gör så ska ni ju inte råka ut för nått. Bara att gå därifrån,dom brukar vara runt turistställen. Kan ju vara bra att veta innan. Hoppas du inte blev avskräckt av detta, det är ju ingen fara om man vet om det innan,där för ville jag säga det.



Ha en fin dag i vårsolen nu !

2011-03-20 @ 12:53:39
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0