Här tänks det en hel del...

Jag blir galen! Jag vet inte hur jag ska tänka.
Man är ju härskare över sina egna tankar, eller..så mycket man orkar. Det är ju jag som tänker mina tankar, ingen annan. Jag bestämmer ju själv om jag vill bli påverkad av vad andra säger eller om jag vill slå borttanken och tänka "bättre". Detta är absolut inte alltid så lätt, men jag gör mitt bästa när det kommer till att bestämma över mig själv, det jag tänker och hur jag ska påverkas av vad andra tänker.
Självklart berör det ALLTID i mitt hjärta om vad folk tycker och tänker, men min hjärna är slugare än mitt hjärta.

Just nu har jag kommit in i en period som berör hur man ska leva livet/kanske se på det över huvudtaget.
Ena stunden tänker jag; "Va fan..man vet inte vad som händer. Jag eller någon jag tycker om kan dö imorgon. Vad spelar då saker och ting för roll? Köp det du vill ha, lev livet som det inte fanns en morgondag. Vem bryr sig om städade hem? Låt ungarna härja tills de faller ner pladask på golvet av sömn. Ja ni förstår vad jag menar väl?

Sen tänker jag i andra stunden; Spara pengar så vi kan göra något kul i framtiden/om det händer något. Ha lite ordning och reda i hemmet och i livet, så får jag sinnesro. Planera så jag hinner med att göra saker som är viktigt, träffa människor som betyder mycket. Tänk på vad jag handlar, behöver jag det jag handlar? Få barnen i säng, så vi kan få egen tid ihop. Ja..helt tvärt emot det första.

Nu kanske ni tycker att man kan ta lite av varje, eller sluta tänka så jävla mycket. Kanske det. Men det ena hör inte ihop med det andra. Saker och ting går hand i hand. Man måste hitta sin egen nisch, sitt eget sätt att tänka för att må bra och få ut så mycket som möjligt av livet.

Just nu tänker jag för mycket, och jag kan inte sluta tänka, jag vet bara inte hur jag ska tänka. Hur tänker ni? Hur ser ni på livet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var ödmjuk inför livet, för man vet aldrig vad som händer.

Umgås med måtta med "döda" ting tex städa tvätta mm för att orka med det levande runt dig tex barn familj vänner mm :)

2011-01-14 @ 19:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0