En helt vanlig/ovanlig dag

Jag kan inte riktigt förstå vad den här fliken Min Dag ska handla om. Är det Min dag som jag haft idag eller är det Min dag så som jag skulle vilja ha den??
Hmm..jag går på det förstnämnda.

Idag började jag jobba 07.45. Stressade till jobbet och stämplade in prick 07.45. Var trött och frusen på jobbet hela dagen. Det är olagligt kallt där och ska man inte frysa måste man ha underställ-året om!
Stämplade ut 15.00, handlade. Tänkte sänka våran matbudget den här månaden. Får se hur det går. =)

När jag kom hem stod barnen och Joel och väntade utanför dörren. Vi åkte hem till Joels föräldrar, fick kvällsmat och umgicks. Barnen blir alldeles tossiga när de är där, för Joels mamma är dagmamma och har sjuuukt mycket leksaker.

Tog vägen förbi affären hem. Jag var tvungen att köpa choklad som jag kunde moffa i mig, då jag är i början på den underbara lingonveckan. Uppblåst mage, dålig hy och ett sjuhelvetes humör. kul!!!

Nu har jag sett Antikrundan, surat över högen med räkningar och funderar på att börja måla mitt svarta halvmånebord vitt. En strykning bör jag ju hinna ikväll. Frågan är om jag orkar?

Egentligen är detta en väldigt ovanlig dag. Jag brukar aldrig sluta 15.00, och kunna göra något efter jobbet. Dessutom var Joel ledig idag och det brukar han heller inte vara. I vanliga fall hämtar jag ungarna på dagis runt 17.30 eller 18.30, åker hem och äter kvällsmat och sen dimper ner i soffan.
Hur ser er vardag ut??

.
Nu har jag bestämt mig för att gå upp till sängen och läsa några sidor ur detta magiska magasin.
God Natt allihopa!


Kommentarer
Postat av: Lena

Vad härligt för dig att sluta tidigt!!! Även om det hör till ovanligheterna! =)



Vi har inte nån riktigt vardag än då en av oss är föräldralediga!

Jag jobbar heltid just nu men slutar både tidigt och sent..jätteskönt!!



Kanske jag ska ge mig på listan jag å....;)



Jäkla ekonomi...så trött på att räkna kronor. Tror jag ska börja köpa triss och hoppas på månadskllöver!!! =) Haha!



Ingen aning om hur lång tid det kan ta att flyga...



Kram!

2011-01-21 @ 13:34:06
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0