Mangosemifreddo

Har ni inte provat göra Semifreddo någon gång, tycker jag absolut att det är dax. I lördags bjöd jag Mangosemifreddo och det blev mycket uppskattat. Jag hade gjort den dagen innan eftersom jag inte hann samma dag. Men..nästa gång jag bjuder på semifreddo gör jag den bara några timmar innan. Jag tror att det är absolut godast så.
Prova!!



Här kommer receptet:

 1 form/8 port.

4 ägg
1 dl socker
2 dl grädde
2 burkar mangopuré
Skal av 1 limefrukt
2 dl tjock grekisk yoghurt

1. Separera gulorna från vitorna. Vispa gulorna med hälften av sockret och tillsätt sedan mangopuren och det rivna limeskalet.

2. Vispa grädden fluffig. Vänd samman med den grekiska yoghurten.

3. Vispa vitorna med resterande socker till ett hårt vitt skum i en torr och ren bunke. Vänd försiktigt ner i äggsmeten.

4. Häll glassmeten i en ungsform, skål eller liknande och frys i 3-4 timmar. Den ska vara halvmjuk i mitten.

5. Servera med valfia bär.



Kommentarer
Postat av: Smulan

Åh vad gott det ser ut !!!!!!!!

2011-03-03 @ 22:21:23
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0