Alldeles för smalt

När jag ser reklam som den här blir jag förbannad. Är det någon mer än jag som tycker att modellen på bilden ser anorektisk ut? Inte konstigt att man får ångest, problem och ätstörningar av dess like när man ser en sån här bild.
Var är "det vanliga folket"?

Många säger att man inte skulle köpa kläder osv om man såg modeller som var helt "normala" eller runda bärandes plaggen man vill ha. Men jag skulle känna helt tvärtemot. Hade jag sett en klänning jag ville ha på en modell som såg ut ungefär som mig hade jag blivit tusen ggr mer taggad till att köpa den. Annars är man ju alltid orolig för hur plagget sitter på. Och det är många gånger jag dragit mig i håret och grinat över att jag ser ut som en korv i en klänning osv.
Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Rätt! Det är alldeles galet! Jag är ju lärare (på gymnasiet) och där får man verkligen se baksidan till all skitreklam... Det blir viktigt för mig att fungera som en motvikt. Jag sminkar mig ytterst lite (mascara typ) och klär inte upp mig för jobbet, utan trivs bäst i jeans och t-shirt, håret uppsatt, utan att för den skull se "sluskig" ut. Visar eleverna i både ord och handling att man kan vara älskad och må väl i livet utan att vara stöpt i tidningarnas modellstorlek och utan att vara fixerad vid sitt utseende. Man kan ju alltid hoppas att någon under mina lärarår har anammat det jag sagt... :) Men när du får se mig "live" tänker jag då inte ha jeans och t-shirt. Rakt inte! ;)

2011-02-19 @ 20:47:37
URL: http://borninagrasscottage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0