Kluven



Det finns en "fröken" på dagis som inte borde vara där. Hon gnäller ofta om hur stimmigt det är med barnen, att volymen alltid är hög och påpekar mer än gärna för föräldrarna hur barnen har retats med varandra under dagen.
Det märks så lätt att hon är trött på sitt yrke, att hon inte orkar, att hon inte vill längre.

Allt verkar gå ut över barnen och jag vet faktiskt inte om jag sett henne le någon gång. Hon kan kommentera dumma saker ibland när man hämtar. Som igår när jag hämtade var de första hon sa att det hade varit helt stimmigt hela dagen. (så gestikulerade hon med handen runt huvudet.) Hon fortsatte och kunde inte förstå vad det var för fel?! på barnen eftersom dom vart så gapiga. Säger man så? Eller överreagerar jag?


Kommentarer
Postat av: madeleine

De gör du inte, de har ingen rätt att klaga för föräldrar.

JAg skulle ringa Chef för den förskolan och berätta hur de ligger till, för din skull och barnens du känner dig inte trygg att lämna barnen till någon som inte orkar ta hand om dem.



En sak har jag lärt mig att de är lätt och gnälla men de är nästan lika lätt att göra någonting åt de men man gör de inte.



Kram

2010-10-16 @ 05:48:21
Postat av: Lena

Näe, så säger man inte!



Herregud vilken korkad människa! Och om det är sååå stimmigt är inte hon pedagog nog att kunna styra upp det?!

De kanske har för dålig/för lite verksamhet med barnen så dem inte riktigt vet vad de ska göra....

Inte är det då barnens fel! =(



Jo, visst snöade det...men det försvann lika fort! Haha!

10 minuter senare sken solen som vilken fin höstdag som helst för att 10 minuter senare vräka ner igen!

Skumt!



Tack! Börjar känna igen mig själv även om det är lite ovant! =)

Ska gå ner 7 kg till är det tänkt för att komma ner till en sund nivå. Enligt deras tabell ska jag ner ännu mer (14 kg) men det vill jag nog inte! =)



Kram kram!!!

2010-10-16 @ 07:38:48
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

I föräldralådan på dagis tycker jag att du ska lägga en anonym lapp om hur du upplever henne, HELT konstruktivt och utan personangrepp. Hon kanske inte längre är medveten om hur hon uppfattas?



Jag förtår dina känslor...



KRAMAR

2010-10-16 @ 08:54:30
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: sofia

nej så ska hon inte bete sig. ge hennes jobb till någon som bryr sig (dvs mig...) istället. inte konstigt att det är trögt på jobbfronten när man har pedagoger som inte ska vara där..

2010-10-16 @ 10:12:15
URL: http://sofiakarlsson.blogg.se/
Postat av: MamaM

låter inte som en helt hundra förskolelärare! Om hon tar sig friheter att kommentera barnen så klumpigt tycker jag att man kan tillåta sig att vara lika klumpig tillbaka och lite fint fråga om det inte är dags för henne att byta jobb ;)



Jo, det är rackarns dyrt att gifta sig, men samtidigt så himla roligt och härligt! vi sparade en del pengar på att hitta egen catering av maten och köpa all dryck själva, men man kan såklart spara in en massa på att fixa hår och smink själv, och klänningar finns i alla möjliga prisklasser, så det behöver inte springa iväg så rysligt =) Det viktiga är ju att båda säger "ja" och att det blir en lyckad fest, så tänkte i alla fall vi =)



kramar!

2010-10-16 @ 18:02:14
URL: http://mamams.blogg.se/
Postat av: Mia med Vince & Kellie

Gud va trist med sånna folk. Klart att det är stimmigt på förskolan. Barnen leker och är uppspelta. Orkar hon inte med det är det ju bara att tacka för sig och lämna plats för någon som vill jobba där som någon ovanför sa.

2010-10-16 @ 19:52:06
Postat av: Lisa

ja det är helt sjukt.. fattar inte att de kan byta yrke om det är så himla jobbigt då? de borde inte ens vara där.. h*tar sånt där!

samma med våran BVC tant, så less.. kan ingenting och totalt obrydd - har väl bara några år kvar och det märks så tydligt att de inte bryr sig..

uscha!

hoppas att ni får en bra dag!

kramar.

2010-10-18 @ 09:26:49
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej hjärtskij!!



Jag tycker att du ska säga till henne nästa gång att om hon har problem med sin barngrupp får hon ta det med sin rektor(det har jag sagt(skrikit) en gång när en gubbjävel på fritids gnällde på Hugo). Prata med rektorn!!

Hejja tjejen!!



PUSS

2010-10-19 @ 12:49:24
URL: http://blogg.mama.nu/emeliepernille/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0