Pollysandwich

Den här efterrätten bör göras dagen innan den ska serveras, eller så tidigt som möjligt på dagen. Den är lite olik de flesta efterätter tycker jag. Väldigt god, men lite pillig att göra med allt hackande.

Glassen:
4 äggulor
1½ dl florsocker
2 dl grädde (gärna lite mer...)
125 gr polly
500 gr kesella jordgubb/lime

+ (tunna skivor av en sockerkaka..jag körde köpt..men egengjord är ju alltid bäst)

1. Vispa äggulor och florsocker poröst. Vispa grädden och grovhacka pollyn. Rör ner kesellan, grädde och polly i äggsmeten.

2. Klä insidan av en avlång sockerkaksform (1½l) med plastfolie. Häll glassmeten i formen. Frys.

3. Tag fram en liten stund innan servering. Lägg en skiva pollygass mellan två tunna skivor sockerkaka, eller direkt på en större sockerkaksbit.



Kommentarer
Postat av: Aga

mm.... den låter och ser så god ut, vi kanske ska komma på besök hos er någon dag :)

2010-10-24 @ 11:35:18
Postat av: Petra Bloggar

jag vill också komma och äta!



Du jag får nog hoppa bowlingen, det går så mycket pengar ändå just nu ;-(



KRAM

2010-10-24 @ 13:15:51
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Jennie

Så roliga och bra recept du lägger ut!! Fortsätt med ;)

2010-10-24 @ 19:26:41
Postat av: Lena

Mmmm, lät mums det där du! ;)



Haha! Jaså, full fart på biblioteket alltså! Tuva-Li är väldigt lugn men pratar gärna högt så jag får påminna om att sänka rösten lite! Hahaha!



Just nu är vi inne i en "Pettson och Findus"- och "Mamma Mu"-period. Hon älskar dem böckerna!

Jag älskar Jan Lööfs böcker och lånar dem!



Vad läser ni helst?



Hoppas verkligen inte att du och barnen blev sjuka...som du skrev, magsjuka är ju värsta sjukan att ta reda på och man mår så otroligt dåligt...



Kram!!!



2010-10-24 @ 20:53:24
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Helena

Heej!

Jojomensan vi har skaffat en till.. har lagt ut en bild på han nu på bloggen, gå in å kika å tipsa gärna om namn :)

Ja, jag fick svar på proverna jag har någon inflammation i tarmarna :S

2010-10-25 @ 17:24:27
URL: http://frokenhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0