Var sak på sin plats, en sak i taget.

Alltså jag har funderat..kan det kanske vara så att det finns så mycket saker jag vill göra att jag inte ar lust att göra någonting? Det vore ju bra om jag vaknade en morgon och tänkte; "Aha..idag vill jag plantera de där vinbärsbuskarna jag funderat på i ett år nu. Det ska bli mitt mission idag."

Istället vaknar jag och tänker..."Ahhhhhhhhh vinbärsbuskarna varför är inte dom planterade? Och jag vill ha land med lavendel, rosor, syrenhäckar, pioner och ett magnoliaträd. Jag vill ha ett olivträd till altanen, nya solstolar (eller nya..fan jag har ju inte ens ett par gamla!). Jag vill också, när jag ändå ska åka och handla det där, handla vanlig mat, kanske nya kläder till Eddie att ha på ett dop vi ska på, jag vill få tummen ur röven och åka och köpa de där jag vill ha upp på väggarna i vardagsrummet-för jag vet precis vad jag vill ha. Jag vill träffa Sofia hela dagen och prata skit och sola i trädgården."

*drar efter andan*
Varför kan jag inte bara försöka tänka att jag ska göra en ev. två saker varje dag och inte 4000. För då tappar jag ändå lusten och skiter i allt.

Ge mig lusten tillbaka att ha lust att göra saker. För nu har jag blivit någon slags slapptask som bara drar runt här hemma med full ångest över att inte göra någonting!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ta dig samman kvinna!!!

Jula har däckstolar på rea just nu, 279:- köp 2 st o gråolja dem, sen var det problemet löst!!



Du, apropå det där bröllopet, skit i det o häng med mig på un vacazione istället, BRA, då säger vi så!!! Tack JOEL!!!



PUSS

2010-05-03 @ 10:56:09
URL: http://emeliepernille.blogg.se/
Postat av: Lena

Aaaaaaandas Johanna!!!



Du måste nog lära om nu, trots att det är svårt, ta en sak i taget. Skriv en prioritetslista, det viktigaste för sig högst upp osv. Sedan är det bara att börja beta av...





kram!!!

2010-05-03 @ 20:05:40
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0