This is me

Det var någon som skrev att man visst så lite om mig. Man vet ju hur jag tänker och vad jag tycker, men vem är jag. Jag som sittr här och skriver. Här kommer lite onödig fakta;

Fullständigt namn; Maria Johanna Mc Donald

Födelsedag: 19 september

Syskon: Lillasyster Josefine, 23 månade yngre

Körkort: Yes indeed! I December för 8 år sen var jag en väldigt lycklig 18-åring.

Hur jag kör: Jag gillar inte att köra bil. Bir fort trött och tycker det är tråkigt. Men bakom ratten är jag ändå en försiktig förare. Aldrig åkt på en fortkörningsböter, och det var först för 2 år sen som jag fick "blåsa".

Piercings: Hål i öronen. Gjorde en i naveln för hundra år sen, men den är borttagen sen länge.

Tatueringar: Ja, en liten fjäril på min högra vad. Gjordes för 5 år sen. Jag ÄLSKAR fjärilar så motivet var självklart, men jag tatuerade mig mer för jag ville veta hur det kändes och inte för att jag ville ha en. Jag är en sån som måste testa det mesta.

Min kärlek: Joel, min sambo, har jag känt sen barnsben, men det var först för 5½ år sen som han sprang på mig på jobbet och jag bjöd hem mig själv till honom på tacos. Och så fastnade vi bara.
Noah: Vårat första barn. Var helt oplanerad, men väldigt välkommen. Fick reda på att jag var gravid när jag besökte en tjejkompis i Sthlm, och ett butiksbiträde frågade vilken månad jag var i. Jag höll på att lipa ihjäl mig och skulle omedelbart börja på en diet. Men för att vara på den säkra sidan gjordes ett grav.test och det blev jävligt blått. Då var jag redan i 3 månaden.

Eddie: Vårat andra barn. Händer det, så händer det tänkte vi. Och han är gjord första gången vid oskyddat sex. Snacka om att Joel och jag passar ihop!
Mer barn: Jag välkomnar gärna så många barn jag kan få. Ett till i alla fall. Jag vill nog mer än Joel, men det ändrar sig kanske. Båda ska ju vara överens självklart. Inte just nu i så fall, utan om något år. Kan vi få fler så tar vi tacksamt emot. Jag tror att de blir en kille i så fall, men klart jag hoppas på en liten prinsessa med.
Jag jobbar: På ICA. Började extrajobba som 18-åring och blev fast. Sån´t händer nog väldigt lätt. Arbetskamraterna är toppen, men jag har tröttnat sen länge på mina arbetsuppgifter. Snart e det dax för något annat.

Drömyrke: Ja ska man verkligen drömma så ligger mig en dröm som inredare eller konditor varmt om hjärtat. Passionen till inredning, form, design, konst har jag haft sen barnsben. Men jag har accepterat att detta är något jag istället får ha som hobby. Konditor likaså. Författare hade också vart något. Har skrivit sen jag kan minnas, noveller, små böcker, dikter osv.

MEN nu när jag bestämt vad jag vill bli när jag blir stor =), så känns det också helt rätt att jobba som barnmorska. Helst på en ungdomsmottagning, och sen få möta ungdomar ute i skolorna och prata om och diskutera sex och känslor. Jag tror verkligen att det behövs någon som jag till alla ungdomar. Men självklart skulle jag också vilja testa förlossningen. Har sökt in till högskolan nu till hösten, så håll alla tummarna för mig!

Intressen: Inredning toppar ju, scrapbooking, bakning. Vill gärna bli mer intresserad av trädgården, matlagning och att lära mig sy och sticka. Ha , nu låter jag som en kärring va? Jag skulle också vilja lära mig mer om viner.
Joels favoritintresse är ju motorcyklar, så jag skulle gärna vilja lära mig köra. =)

Bästa vänner:
Jag har turen att ha ett fåtal riktigt nära vänner som skulle ställa upp för mig i ur och skur. Dessa vill jag ha nära mitt hjärta och i mitt liv för alltid. Hellre få vänner som är en riktigt inpå livet än massa bekanta.
Hur blir jag när jag blir full: Gud va jag skrattar. Jag kan skratta på rätt bra annars också, men jag skrattar och skrattar och skrattar. Spyr sällan, notera SÄLLAN.
 
Drömresa: Ååå jag är en storstadsmänniska! Visst en vecka i ett varmt skönt land, ligga vid stranden och käka god mat. Inget fel i det, och tioppen om man har barn. Men jag gillar asfalt vettu, sevärdigheter, affärer, fik, restauranger och historia. N.Y, Paris, Rom och Barcelona ska jag bara åka till. SKA.

Favvokrubb:
Hmmm...alltså jag e ju en pommes, bea och en köttbitstjej. Men måste säga att allt nytt vi testar lätt blir en favorit.

Favvodessert: CHEESECAKE, i alla former.
Godis eller chips: Å inga chips, de kan man bara äta med dipp i så fall. I love ostkrokar. =)

Favvofilm: Har flera. Dirty Dancing, Sex and the City the Movie, Girls just wanna have fun bla. Komedier är inte riktigt min melodi.

Känner ni er nöjda med mig eller finns det oupklarade frågor? Våga fråga!



Kommentarer
Postat av: Emma G

Glöm inte att du är den okrönta värdinne-drottningen oxå!!!

2010-05-13 @ 16:24:47
Postat av: Lena

Vilket härligt inlägg!!!

Roligt att få lära känna dig mer och du, Jag tycker sååå mycket om dig fast vi aldrig träffats!!!



;)



Puss och kram!!!

2010-05-13 @ 19:26:27
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag har aldrig blivit stoppad en endaste gång, skulle jag bli stoppad skulle jag nog börja stamma, oj vad jag är rädd för poliser(fastän att min systers pappa är polis...)...

JAg gillar också städer, mest gillar jag att åka till Thailand, för då kan man både vara i bangkok och på stranden, för det är så billigt att man har råd med både och bara man köpt flygbiljetten dit.

Och tattuera mig, nää aldrig sa jag tills för ett par månader sen när min morbror började tattuera, så nu kanske bara för att det är han... =)

2010-05-14 @ 12:32:26
URL: http://emeliepernille.blogg.se/
Postat av: Petra BLoggar

VIlket superhärligt inlägg, FÖRFATTARE! Jo jag tackar jag, sitter ju här med det finaste kortet någon kan få! Kul att få läsa om dig gull!



KRAMAR

2010-05-16 @ 19:45:08
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0