Förberedelser

4 matiga cheesecakes är färdiga i kylen. Jag påbörjade en tårta med egen maräng, men det smet med en äggula i, så jag fick slänga alltihopa. Nu har jag börjat om och det gick bra, så nu ska man bara vänta 80 minuter innan bottnen är färdig.
Imorgon ska jag baka två långpannebröd med västerbottenost, göra en sallad och förbereda en vit kladdkaka inför lördagens kalas. Jag känner mig redan helt slut, men det är den lille mannen allt värd.

Tänk att det gått ett helt år, det är inte klokt...

(Jo, fick elräkningen idag också. Ska inte säga mer än att jag grinade när jag öppnade kuvertet.)




Kommentarer
Postat av: Lena

Jäklar vad du ligger i! =)

Din familj ska vara glad att de har dig!! ;)



Mmm, den röda färgen har funkat fint i Tuva-Lis rum. Valde mellan den och babyrosa och nu i efterhand skulle jag ha ångrat mig om jag valt den rosa. Tuva-Lis favoritfärg är dessutom BLÅ så d kan man köpa lite marint in dit också! =)

Det är riktigt skönt att ha sängen på golvet, honhar aldrig ramlat ut men ändå. Och så kakn hon lätt komma ur den på nätter och morgonen uatn att ramla.



Hon har lekt mycket på sitt rum innan Theodor kom, men nu är hon både där inne och där vi är...leksaker mest överallt! =)

Men hon har varit jättedukktig på att greja själv och har kunnat sitta i sin säng och tittat i böcker i en timme helt själv...



Slänga byrån kommer jag aldrig att göra, älskar den men måste inse att den faktiskt inte får plats någonannanstan än i Theos rum. Både hallen och vårt sovrum är för litet för denna klump till byrå. Dessutom är den så gammal så man kan knappt lasta något i lådorna så den fyller liksom inte sin funktion längre. Men jag tror mamma vill ha den. Dem har ju ett gästhus där vi sover när vi är där och hon kan nog ställa den där.



Skönt att Noah börjar bli bättre men hosta är inte så roligt. Hoppas det ger sig snabbt.

Tuva-Li är feberfri än så länge (9:25) och jag hoppas det håller i sig...less på att vara inne när solen skiner så fiiint! =)

Hostan är också bättre men inte bra. Hoppas hon kryar på sig över helgen så vi får tillbaka vardagen nästa vecka. Vi retar gallfeber på varandra just nu! ;)



Ha en skön fredag!!!



Krya-på-er-kramar!!!

2010-03-12 @ 09:26:47
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0