Välkommen till Flökärr

 Å vi har haft det så bra! Vädret har väl kanske inte riktigt vart på våran sida, men det gjorde ingenting. Vi har haft det toppen ändå. Och vi åkte ju inte till kusten för vädrets skull.
Vi möttes av regn i fredagskväll när vi kom. Men vi inledde helgen med en drink och supergod grillad mat som värmde oss från sommarregnet. Sen var det efterätt, kortspel, musik och skratt hela natten lång.
De bästa av de bästa i bilder.




Havsutsikten var verkligen inte att klaga på. Tänk att få vakna upp såhär varje morgon!

Det var endel snack om Fredriks hår. Först fick jag lov att klippa av det med en kökssax. (ja man kan gå med på mycket när man druckit lite. Men Joel hindrade mig. Efter bastun dagen efter skrattade vi gott åt de där håret. Han fick både tofs och hårnålar. Han tog ett klokt beslut om att gå och klippa sig. )

Tittut från köket.

För ögats skull, plockat från trädgården.

Fröken söt och så jag.

Jordgubbsmoussé med tillhörande jordgubbar. Mmm..

God Natt. De var så, så skönt att gå och lägga sig.

Det var också väldigt skönt att få sova länge dagen efter- tyckte vissa. Medans killarna söv tog vi en blåsig sväng ner till strandkanten.

Hehehe..syns det att de blåser här på morgonkvisten?

På väg tillbaka till stugan för att göra frulle. Jag och Joel sov i den lilla stugan till vänster, och Sofia och hennes Fredrik i de stora huset.

Soffipropp gjorde Amerikanska pannkakor till frulle med färska bär och turkisk yoghurt. LYX!!!

Efter frulle skulle jag och Sofia ta oss en tur med den här. Ni ser vad det är va? En tandemcykel. Det var jättesköjj att cykla, men jag sitter hellre fram än bak nästa gång!

Vi hittade en vit spindel. Har aldrig sett en sån tidigare.

Möttes av denna härliga syn när vi kom hem. Killarna hade gjort sitt allra bästa i köket och det bjöds på grillad kyckling, ungsbakade rotfrukter, champinjoner fyllda med grönmögelost, sallad och hemmagjord tzatziki. De var bland det bästa jag ätit i hela mitt liv.
Sen bytte vi om och gick ner till flytbastun som vi bokat i 2 timmar.

Jorå, de va så varmt där inne att man var tvungen att bada ungefär var 10 minut. Och det var 16 grader i havet.

Puss på dig min älskling.

Efter 2 timmar i bastun och en hel del öl...var vi på väg hem för att inta efterätten, Gino. Sen drack vi mera vin och spela spel, men vi var så trötta efter bastun att vi la oss "tidigt."
(Fredriks hår..ja ni ser ju själva..hehehe)

Idag hade vi bättre väder och åt frulle utomhus. Sen satt vi i var sn solstol tills vi åkte hem.
Tack för i helgen, när gör vi om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0