Tankar

Imorgon är det tillbaka till det vanliga för Noah. Dagis. Jag har ju ingen skola den här terminen så de dagar Noah är på dagis kommer jag ha lite mer tid att försöka göra saker här hemma, ärenden och att träffa vänner och fika, något Noah inte tycker e roligt. Jo att fika absolut, men inte när jag träffar vänner och bara sitter och pratar.

Har funderingar om hösten redan. Den här våren kommer gå superfort tror jag, jag har bokat in en massa saker redan, och vips så är det sommar. Hoppas på en lååång ledighet tillsammans med barnen och sambon. Hoppas han kan ta ledigt 8,9 veckor. Sen då..jo då ska livet plötsligt bli som det ska vara, barnen på dagis, vi som jobbar och allt de där.. Men för mig kommer det bli skitkonstigt. Jag har aldrig haft något "sånt" liv. Jag har vart gravid, fött barn och varit hemma i 3 år.

 Plötsligt fick jag panik! Vad ska jag göra i höst? Min tanke, det jag vill, är att komma in på högskolan och påbörja min utbildning. *hoppas hoppas* Annars sitter jag väl där på mitt gamla jobb igen..
Hur kände ni när ni begav er "ut" efter mammaledigheten? Ville inte ni göra något annat?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag har ju inte riktigt kommit ur den, mammaledigheten, ännu, kan man säga! :)

Jag har ju varit hemma med barn sen 1997. Tjänstledig o sen sa jag upp min fasta heltidstjänst för att kunna vara hemma-mamma.

Jag jobbade på dagis innan så nog skulle jag välja att göra något annat när jag börjar jobba "på riktigt" .

Jag jobbar nu lite extra i en blom o inredningsbutik o det är såå fantastiskt kul.

Så nåt åt det hållet kan jag tänka mig att det blir.

Men jag satsar på att fortsätta vara hemma mamma...



Kram o ha en bra start på veckan!



Jeanette

2010-01-10 @ 21:38:08
URL: http://alltoingetmedjeanette.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Jag har ju inte riktigt kommit ur den, mammaledigheten, ännu, kan man säga! :)

Jag har ju varit hemma med barn sen 1997. Tjänstledig o sen sa jag upp min fasta heltidstjänst för att kunna vara hemma-mamma.

Jag jobbade på dagis innan så nog skulle jag välja att göra något annat när jag börjar jobba "på riktigt" .

Jag jobbar nu lite extra i en blom o inredningsbutik o det är såå fantastiskt kul.

Så nåt åt det hållet kan jag tänka mig att det blir.

Men jag satsar på att fortsätta vara hemma mamma...



Kram o ha en bra start på veckan!



Jeanette

2010-01-10 @ 21:38:43
URL: http://alltoingetmedjeanette.blogspot.com
Postat av: Emma G

Jag hade lite panik, Felipe var ju bara 6 månader. Ville vara hemma mer, men sagt är sagt. Trodde jag skulle tycka det var skönt att börja jobba men när det var dags så var det inte så...

2010-01-10 @ 23:27:06
Postat av: Petra Bloggar

Åhh, jag hade det precis som du, hann typ knappt jobba, sen var man liksom hemma nonstop i 4 år (!!) det var jätteskönt att börja jobba (i tanken) men det är väl det som är tjusningen, att få längta hem istället för hemifrån hihi!



PUSSAR



ps. jag kommer gärna till dig och dina charmtroll, är så nyfiken på hur du bor :D Vad görs i helgen tex?

2010-01-11 @ 17:40:19
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0