familjemys

En liten inblick i vår vardag.
Har precis hämtat Joel från jobbet. Vi ska ha en lugn och mysig söndagskväll. Slår oss ner runt bordet för att äta kvällsmat.

N: Jag vill ha ost på min buggås. (smörgås)
Jag: Vill du ha sånhär kossaost? (visar den runda förpackningen med mjukost)
N: Mmm..
Jag breder smörgåsen.
Noah börjar pipa när han får den.
N: Inte såååån ost.
Jag: Men du sa ju..
N: Nääää inte sååååååååååån.
Lägger på vanlig ost. Eddie sitter i stolen bredvid och börjar bajsa.
J: Jag vill nog ha ägg.
Jag: Jaha, då ordnar väl jag det.
Samtidigt,
N. Jaaaaag meeeeeeeeeeeed.
Eddie piper. Joel lyfter upp han ur stolen. Bajs överallt. Det droppar tom bajs om honom. Joel springer upp till badrummet. Jag får torka bajs på golvet. Samtidgt börjar Noah pipa. Dessutom torkar han runt snor i hela ansiktet och petar sig i ögonen. Skitbra eftersom det väller ut grönt gojs från ögonen!
N: Jag vill inte ha ost på buggåsen..vart e mitt äääääääääääägg.

Alfons Åberg melodin börjar spela för fulla muggar från vardagsrummet.
N: Jag vill se Alftons.
Jag: Nä sitt ner och ät nu, annars trampar du i bajset.
N: Alftons...*pip* AAAAaalftooons..
Ägget e färdigt. Noah börjar skala och ska dela det i en äggdelare.
N: Ägget gick sönder. Jag vill ha nyyyyyt.
Jag: Det finns inget. Sitt ner, akta bajset!
Alfonsmelodin går om och om igen eftersom skivan står i menyläge i dvdn. Dududududuud dudududu..

Teet kallnade. Prutten vägrade mat och har gjort det hela dagen. Alla flydde söndagsmyset och jag blev ensam lämnad i köket.
It´s a wonderful night! Nu ska jag nätshoppa så jag kan hålla humöret uppe. =)

Kommentarer
Postat av: andrea

haha skrattar hogt varje gang du skriver sa ahr vannen... ser allt framfor mig i ert kok o de sma lintottarna.

alskar dig o vill vara med dig nUUUu, ju mej!!!

ea

2010-02-08 @ 16:28:05
Postat av: Lena

skrattar



Livet i ett nötskal! ;)



Hur mås det? Allt bra?



Kram!

2010-02-08 @ 19:44:11
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0