American Cheesecake

Jag lovar... VÄRLDENS godaste icke frysta cheesecake! Den är jättelätt att göra så alla klarar av det, tom du Stina. =)

50 g smör
10 Digestivekex
400 gr philadelphiaost
1 dl socker
2 msk mjöl
3 tsk vaniljsocker
1 ägg, (gula och vita separerat)

1. Smält smöret. Krossa kexen och blanda dem med smöret.

2. Tryck ut i en form med löstagbar botten och stå i kylen tills det svalnat.

3. Rör ihop osten med sockret. Tillsätt mjöl och vanlijsocker. Rör först i gulan och sedan vitan.

4. Häll smeten i skalet och grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 30 min.

5. Servera med glass eller en klick grädde. Men jag btycker den är godast som den är!!


Så god att det bara finns smulor kvar, om ens det!



Kommentarer
Postat av: Stina

Lätt väldigt gott och lätt!! Gillart skarpt=)=)=)=)=)

2010-02-24 @ 17:54:21
Postat av: Lena

Nu har jag kopierat receptet och ska försöka göra den ihelgen då vi får främmande!!!

Hoppas jag lyckas! ;)



Kram!

2010-02-25 @ 15:04:02
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Therese

Hur många portioner räknar du med att detta recept räcker till. Låter ju både enkelt och väldigt gott :)

2010-02-25 @ 19:12:52
Postat av: Lena

Är en aning bättre i fogarna men promenader och trappor är fortfarande svårt.

Har ett bälte som jag använde mycket sällan under graviditet för det gjorde så ont i magen då. Men använder det nu.



Helt ok att du länkar mig! Såklart!!! =)

Kan jag länka till dig jag också?



Längtar till ihelgen så jag kan göra din cheesecake och smaska den!!!=)



Kram kram!!!



2010-02-25 @ 21:01:21
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0