Svenska hjältar

Någon mer som ser på Svenska Hjältar? Man blir klart inspirerad till att göra goda gärningar och att hjälpa andra. Eller är det bara jag som känner så?
Man känner att man knappt räcker till till sin egen familj och sina egna vänner. Hur man ska få de närmaste att må bra och visa hur man bryr sig. Hur ska man då kunna ge en liten del av det till andra? Jag skulle gärna vilja vara lite mer som min farmor. Hon engagerar sig i allt och alla. (kanske tom lite för mkt ibland) 
Jag skulle gärna vilja vara en hjälpande hand på något vis. Hur känner ni med det där? Är det viktigt för er att se till att andra människor ni inte känner mår bra? Att bidra till att "utsatta" får det bättre? Vill ni/är ni engagerade? 

Kommentarer
Postat av: SOFIA

ja, visst blir man inspierad i att hjälpa andra.. Jag skulle gärna vilja göra mer för andra i min närhet, men som du skriver.. ibland räcker inte tiden till :-( ...



Kram!

2010-12-14 @ 18:27:43
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: MamaM

jag brukar inte titta på svenska hjältar - tycker bara jag får dåligt samvete över allt jag inte gör ;) Däremot tänkte jag att vi skulle gå med i nån fadderorganisation och ha ett fadderbarn - känns som ett bra sätt att vara med och hjälpa! och så skänkte jag 200 kr till radiohjälpen förstås =)

kram

2010-12-19 @ 22:15:19
URL: http://mamams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0