Vart gömmer du dig?

De senaste veckorna har Noah verkligen kört skiten ur mig. Jag har känt till och från att det varit helt hopplöst och verkligen funderat på att ta hjälp av någon kunnig om hur jag ska bemöta denna arga lilla kille. Han är helt stimmig och man kan inte prata med honom förrän på kvällen när han ligger i sin säng och är trött. Först då kan vi prata om saker som hänt under dagen och varför vissa saker hände och vissa saker som man gjort eller sagt.
Han blir så lycklig när det kommer folk och hälsar på eller när vi åker bort så han blir helt okontrollerbar och okontaktbar. Han slänger saker, pratar bebisspråk och blir som ett helt annat barn.
Fine..det kanske hör till, det är en period, eller trots, ett bekräftelsebehov..kalla det vad du vill. Men det är SÅ JÄVLA JOBBIGT!
Jag vill inte att folk som kommer hit eller som vi hälsar på ska känna "Nä, dom orkar jag verkligen inte ta hit/åka till något mera. Vilka jobbiga/taskiga barn." För egentligen är han så fin. När jag är själv med han är han helt underbar att jag bara vill ta han i famnen, gråta lite och förklara hur underbar, speciell och omtänksam han är.

Det är inte bara jobbigt för oss när han gråter och sktiker när han inte får som han vill. (gråta och skrika är en mild version) För Noah är det jättejobbigt...det tar sån energi från han.
Jag bara orkar inte bråka med han mer. Jag orkar inte med att han inte klarar att någon annan än han får uppmärksamhet. Jag vill bara att den där gulliga lilla pojken som han är när vi är själva ska komma fram och visa sig.


Fina älskade lilla skruttunge.

Ovanligt kort. Oftast brukar Noah brotta ner Eddie när han vill pussas. Eller så vill Eddie pussas och då vill inte Noah.


Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, älskade vän!!!



Det är INTE lätt att uppfostra barn...det har vi lärt oss den hårda vägen, eller hur?!



Har tyvärr inga bra tips då jag tror du provat det mesta...har du pratat med dem på BVC? Kanske dem har nåt tips...



Hoppas det är en period som snart är över så ni får det lugnt och fint igen, allihopa!!!



krama om

2010-08-16 @ 21:16:56
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Lena

ÅH vilket skåp!!! (Gick itne att kommentera där)

Kommer bli sååå snyggt!!!



Ja, läsa är avslappning!!! Och med rätt bok är det som att försvinna in i en annan värld en stund! =)



Ja, det är svårt. På alla sätt och vis. Hoppas det ordnar sig och att Noah kommer må bättre över sin lillebror.



Japp, tittar också på husfruarna! Haha!

Snacka om att leva liiiite annorlunda! =)



Kram!

2010-08-16 @ 21:40:08
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Sofia

(gick inte att kommentera inlägget om byrån)

ett sånt skåp ska jag få ärva av min farmor. det ska också bli vitt, men jag jag ska ha överdelen till vitrinskåp och underdelen till linneskåp. det ska tydligen inte alls vara så jobbigt att måla om det. ta först målartvätt och sedan sandpapper för att rugga upp ytan lite och sedan är det bara till att måla.!

2010-08-16 @ 21:45:24
URL: http://sofiakarlsson.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Men älskade vän, klart att man får känna att DET ÄR JOBBIGT!!! Elliot var likadan i den åldern, även om det går över så känns det så hopplöst just då!



jag tyckte minsann han var charmig utöver det vanliga när vi var och hälsade på :D



Puss å kram

2010-08-17 @ 17:00:27
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Petra Bloggar

skåpet kommer att BLI HELT FU*ING AMAZING!!!! Grymt!!

2010-08-17 @ 17:01:08
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0