Jordgubb och Limecheesecake

Jag är helt inne på det där med cheesecakes, ååå de är bara så gott. Här kommer ytterligare en variant. Tycker dock det är godare med philadelphiaost i, men alla har ju olika smak. (Tur e väl det!)

Botten
100 g sält smör
225 gram Bragokex

Fyllning
3 ägg
1 dl socker
½ dl majsstärkelse
500 g jordgubb&lime kesella
3 dl creme fraiche
Rivet skal och saft från 1 lime

1. Blanda smör och krossade kex till en botten. Tryck ut i en form med löstagbar botten. Tryck upp så högt som möjligt på kanten.

2. Blanda alla ingredienser till fyllningen och äll i botten. Grädda i mitten av ugnen på 150 grader, ca 50 min.

3. Servera med skivade jordgubbar på.


Kommentarer
Postat av: Lena

Mmmm, lät gott!!!



Förskte kommentera inlägget nedan men det gick inte...fina blommor!! Det är så härligt på våren med allt som börjar blomma och komma till liv igen! =)



Jag har köpt WELCOME!!!! Är så lycklig och det blev så bra!!! Spana på bloggen så får du se bild!! HIHI!!!



Det blev en brasa ikväll men den brann dåligt. Var hem till mamma och pappa som bor precis vid havet och det brukar vara så fint men i år var det världens dimma och kallt så det blev mindre trevligt! =(



Idag har det blivit lite krattning av gräsmattan och kalas på eftermiddagen. Avslutade dagen med pizza framför teven och nu sitter jag framför teve och datan med godis! Mums!!!



Imorgon blir det återigen ett kalas och om det inte regnar ska jag fortsätta kratta gräsmattan. Är sååå skönt att vara ute nu tycker jag! =)



Men är less på alla kalas. Måste någon fylla år varje vecka?!

Har inte tid då jag mest vill vara hemma och fixa och dona! Haha! Men men. =)



Hoppas det gick bra att jobba idag och det går bra imorgon! Bra helg med all OB! ;)

Kan du shoppa lite fint sen! ;)



kraam!

2010-05-01 @ 22:18:43
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Emelie

Duuuuu va inte så kinkig va?? Sätt på Eddie den där klänningen så drar vi sen, jag är inte den som är den!!!!!!!

HAHAHA, jag trodde lilla Ivar skulle bryta nacken o gå av, tur att jag iaf. fick det på film!



PUSS på rej och lets go 2 barca!!!!!

2010-05-02 @ 21:55:16
URL: http://emeliepernille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0