och fortsatte

Det började med att gästerna fick var sin lapp där det stod en liten text om hur de skulle agera under kvällen. På en tjejkompis lapp hade jag skrivit att hon skulle "leka lite mamma" under kvällen och hålla ordning på alla och se till att de inte stökade ner och påpeka för de som rökte att det var hälsofarligt.
Sen hade jag satt upp en videokamera i tvättstugan så man kunde gå in och bikta sig emellanåt. Detta blev en succe.

Vi fortsatte med en tipspromenad. Fast inte bara en sån med 1,X och 2, utan man fick skriva i sina egna svar på vissa. Jag tror att detta uppskattades och det var skitroligt att se hur de tänkte och räknade ut saker och ting.
Sen vart det lite småtävlingar på gång. Vem åt upp ett godissnöre först med bara munnen? Vem åt upp 4 mariekex först? Vem kunde fortast föra en sked genom byxorna på sin partner? Vem kunde para ihop det rätta latinska ordet med det svenska?

Sen dansade vi, skrattade, drack, drack, drack... åt tårta...drack, drack...

Ungefär vi 00.30 gick nästan allihopa. Endel ville ut, andra skulle hem eftersom det var jobb idag. Men två tappra hjältar stannade och vi drack, dansade och flummade.
Somade skönt i en nybäddad säng runt 03.00 snåret.
Vilken fantastisk födelsedag! Tack alla mina underbara vänner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0